Autor článku
Zátěžová linka
Tzv. zátěžová linka je standardním nástrojem u SAAS služeb našeho typu, kdy vysokozátěžové klienty (definice zátěže je níže) přeřazuje do vyšší tarifů dle jejich přiváděného objemu návštěvnosti, objednávek, …
Kapitoly
Jak definujeme zátěž
Pojetí zátěž v rámci AffilBoxu definujeme jako součet všech prokliků, konverzí a volání API = neboli všechny technologické úkony, které využívají právě našich serverů pro zápis, volání či ukládání.
Tato zátěž je pak sčítána a dle toho klient spadá do jednotlivých typů licencí.
Technická definice zátěže
Zátěž v tomto zjednodušenému pojetí neodpovídá reálnému zatížení našich serverů = reálnému zatížení by odpovídalo každé načtení :
- našich trackovacích kódů
- konverzních kódů,
- námi hostovaných bannerů na partnerských webech,
- a právě výše zmíněné využívání API linky.
Aplikovaná definice zátěže
Ale takto koncipovaný výpočet by byl nadměrně náročný a těžko srozumitelný – proto jsme zvolili zjednodušenou variantu, která je citelně mírnější a pochopitelnější.
A vychází ze stejné logiky přísunu kliků/objednávek – ať už formou webové návštěvnosti, či té technologické skrze API. To slouží nejen k automatickému ne/schvalování konverzí, ale také k jejich vytváření, popřípadě ke vzdálenému vytváření partnerských účtů, …
Měsíční limity
Pro zjednodušení má každý typ licence svůj základní limit (počítaný měsíčně). Po jeho přesáhnutí je potřeba ze strany klienta přejít na vyšší typ licence (platí pro původní Basic = přechod na PRO), popřípadě doplatit rozdíl v spotřebovaných akcích nad rámec limitu.
Definice jednotlivých limitů je vypsána vždy aktuálně na stránce Ceník v Porovnávací tabulce.
Důvody limitů
Limity jsme museli nasadit do naší služby z toho důvodu, že původní hladiny ceníků vůbec nezohledňovaly velikost klienta a jeho přiváděné zátěže = adekvátně vůči dané zátěži musíme na pravidelné bázi posilovat naše servery, ale nijak tento doprovodný náklad nebyl zohledněný v cenovkách pro tyto větší klienty.