Autor článku
Tracking kód
Aby mohl AffilBox počítat konverze a prokliky zákazníků, které přivedou vaši partneři, je potřeba, abychom měli spojení s vaším webem.
Na vaše stránky umístíte dva kódy, které vám AffilBox vytvoří. Tyto kódy jsou unikátní pro každou vaši kampaň (výjimkou jsou kampaně se společným trackovacím kódem). Je potřeba mít na stránkách vložené oba kódy – jak trackovací, tak konverzní.
Každý z nich má jinou úlohu a spolu provedou potřebnou práci.
Kapitoly
Kde kódy najdete
Ve vaší licenci AffilBoxu je najdete v levém menu v položce Reklamní kampaně.
Zde vyhledejte kampaň, kterou potřebujete napojit na vaše webové stránky.
Klikněte si na její jméno – nejprve zde uvidíte shrnutí kampaně včetně provizních částek, popis a také záložku Kódy, která nás budou zajímat.
Tracking kód
Trackovací (tracking) kód počítá prokliky a zaznamená, odkud uživatel přišel. Tracking kód slouží k zaznamenání příchodu uživatele na vaše st ránky a uložení cookie. Díky tomu bude možné následně přiřadit konverzi k partnerovi, který zákazníka doporučil. Tracking kód musí být vložen ve všech stránkách, na které se mohou partneři odkazovat.
Před nasazením kódů si vytvořte subdoménu pro váš provizní program.
Díky tomu budete mít trackovací i konverzní kód ve tvaru vaší domény a budete tak mít vyšší úspěšnost dosledování objednávek.
Zkopírujte jej z AffilBoxu a vložte nejlépe do patičky vašeho webu.
Jak si ulehčit vkládání?
Máte WordPress? Využijte náš plugin pro WordPress – vkládání s ním bude hračka!
Pokud máte e-shop na naše návody pro nejběžnější e-shopová řešení.
Doporučení pro nepoužívání Google Tag Manageru
Pokud chcete zajistit co nejvyšší přesnost affiliate měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).
Tato služba, a jí podobné, je plošně blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript.
Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.
Aktualizace 30. 6. 2020 – antiadblockové trackingy
Na všechny AffilBoxí instance jsme přidali novou podobu trackovacích a konverzních kódů (Reklamní kampaně, konkrétní kampaň, sekce Kódy). Tyto nové kódy mají výraznou odolnost proti blokování ze strany prohlížečů, ad-blocků a dalších nástrojů, které mohou negativně ovlivnit přesnost měření. Pro maximální spolehlivost doporučujeme nasadit tyto kódy na váš web.
Vzhled nových trackovacích kódů
Od původních se liší minifikovaným obsahem skriptů, jejich zápisem v rámci kódu – jednoduché na odlišení oproti původním kódům je to, že obsahují javascriptový soubor, který se jmenuje t3.js.
Každý klient na naší platformě má specifické údaje v tomto kódu, zde je jen příklad:
Tímto nekončíme!
Jakmile máte trackovací kód správně vložený na svých stránkách, dalším krokem je vložení konverzního kódu. Konverzní kód vám započítá vaše objednávky.
Máte-li jakékoliv dotazy, určitě nám napište nebo zavolejte, rádi pomůžeme!