Autor článku
Jednoduchý způsob, jak vyhodnocovat offline marketing díky AffilBoxu
Kapitoly
Jak vyhodnocovat offline prodejní akce a veletrhy?
Pokud prodáváte vlastní produkty, jste výhradním dodavatelem zboží nebo služeb ze zahraničí a nebo jen máte e-shop s netradičním zbožím, tak vás určitě napadly možnosti jak prodávat své zboží i mimo internet.
Různé veletrhy, konference, přednášky a jiné prodejní akce jsou skvělým místem pro představení zboží nebo služeb cílové skupině.
Problémem offline akcí je ten, že na rozdíl od online akcí nedokážete prodejní akce tak dobře analyzovat a vyhodnocovat. Navíc v případě, že na prodejní akci zboží pouze představujete a prodej se děje až po akci, tak je ta možnost ještě menší.
AffilBox vám ale v tomto může pomoci.
Použití affiliate odkazů
AffilBox do odkazů, které vedou na váš e-shop, umí vkládat unikátní ID a tím sledovat a vyhodnocovat počet prokliků a prodejů na vašem e-shopu.
Postup je velmi jednoduchý. Objednejte si AffilBox na 1 rok (minimální doba) a podle návodu, který se vám otevře ve vaší administraci, vše nastavte.
Jakmile máte nastaveno a vyzkoušeno fungování prokliků a prodejů, jděte do sekce “Seznam uživatelů” a vytvořte nového uživatele, například “Veletrh Praha Leden 2022”.
Přes 3 tečky v pravém horním rohu se přihlaste jako uživatel Veletrh Praha Leden 2022 a zkopírujte si propagační odkaz do Vašeho e-shopu s unikátním ID tohoto partnera (ten najdete v detailu reklamní kampaně).
Finální odkaz vložte do online nástroje na vytvoření QR kódu, například: https://www.qr-code-generator.com/ a vytvořte QR kód tohoto odkazu.
To je vše. Tento QR kód si potom můžete libovolně natisknout na letáky a propagační materiály, které budete na prodejní akci rozdávat. V administraci AffilBoxu potom uvidíte kolik lidí se prokliklo přes QR kód a kolik lidí si nakonec nakoupilo vaše zboží.
Použití slevového kódu
V případě, že si pořídíte AffilBox PRO, můžete využít plugin s názvem “Trackovatelné kupóny”. Tento plugin umožňuje každému uživateli (prodejní akci), přiřadit unikátní slevový kupón, který zapíše objednávku ke konkrétnímu partnerovi, aniž by se zákazník proklikl skrze affiliate odkaz.
Postup je takový, že ve vaší administraci AffilBoxu v sekci “pluginy” aktivujete toto rozšíření. Poté přejdete do reklamních kampaní. U reklamní kampaně tuto volbu aktivujete v nastavení kampaně.
Vytvoří se vám další tab s názvem kupony, ve kterém potom přidáte jakékoliv množství kuponů, které vždy přiřadíte konkrétnímu uživateli (prodejní akci).
V případě, že zákazníci tento slevový kód využijí, vy ihned vidíte, která prodejní akce přivádí obrat a která ne. Další roky se tak můžete vyhnout plýtvání penězi na offline akce, které se peněžně nevyplatí.
Náhrada prodejního CRM díky AffilBoxu
CRM (customer relationship management) nástroje jsou velmi často obrovské složité molochy, ke kterým potřebujete hodiny školení, abyste pochopili přesné funkcionality.
Pokud jste nějaký prodejní CRM systém někdy používali, tak asi víte, že je utopie si myslet, že všichni vaši obchodníci budou systém využívat na 100% tak, jak to máte vymyšlené a nastavené. V prodejním CRM pak vzniká zmatek, obchodníci si raději zapisují zákazníky jinam a celkově je potom systém pouze administrativní zátěž.
Přitom to, co primárně od CRM chceme, je vidět, který obchodník prodal jakému klientovi zboží a za kolik. V tom vám opět může pomoci AffilBox.
Výše v textu jsme si vysvětlili, jak můžete vyhodnocovat vaše offline prodejní akce, no a stejným způsobem můžete manažovat vaše obchodní zástupce.
Každý obchodní zástupce bude mít svůj uživatelský účet v AffilBoxu a vy tak budete mít na pár kliknutí přesný přehled o tom, kolik který obchodní zástupce přivedl obratu (případně i jaká mu náleží provize za obrat).
Stejné principy můžete využít například i u letáků do schránek, reklamních spotů v televizi, billboardů, produktových katalogů, atp…
Klienti AffilBoxu náš systém k tomuto účelu již využívají, proto neváhejte nám zavolat, pokud budete potřebovat s čímkoliv pomoci.