Autor článku
Reporty kliků, konverzí a kanálů
Ať už jste partner provizního programu, nebo vlastník, určitě uvítáte co nejpřesnější přehled, odkud k vám chodí návštěvníci a zákazníci. V klasickém výpisu statistik na vás čeká dlouhá tabulka, která vám zobrazí všechny dny, kdy došlo alespoň k jednomu prokliku nebo konverzi z partnerského odkazu.
Pokud potřebujete vidět soupis všech konverzí, nebo naopak prokliků – a to přehledně s tím, z jakého zdroje a od kterého partnera k nim došlo, využijte reporty konverzí, prokliků a kanálů.
Kapitoly
Nové affiliate statistiky
Najdete je v levém menu Affilboxu pod položkou Statistiky.
V reportech můžete přehledně filtrovat:
- Období, které chcete zobrazit
- Partnery, kterých se akce týkají
- Kanály – zdroje návštěv
- Kampaně
- ID transakcí (obvykle jsou to e-maily zákazníků nebo čísla objednávek)
- U konverzí stav konverze – zda je čekající na schválení, schválená, zamítnutá nebo vyfakturovaná.
Report prokliků
Potřebujete-li vědět, jak si vedou vaši partneři, bude se vám velmi hodit výpis všech kliků, které vedly na váš web.
Jednoduše vyfiltrujte období a projekt, který vás zajímá a uvidíte přehledný graf a tabulku s jednotlivými zdroji návštěv.
Report konverzí
Konverze je to, co obvykle mění návštěvníka v zákazníka – zachycuje moment, kdy u vás provedl kýženou akci, většinou jí je nákup. V reportu konverzí na vás čeká přehledný graf a tabulka se seznamem dnů, ve kterých došlo ke konverzi.
Ukázka grafu z reportu konverzí:
V grafu vidíte dvě linie. Červená linie ukazuje počty konverzí v jednotlivých dnech, vztahuje se k ní osa nalevo. Zelená linie reprezentuje
provize pro partnera. Odměny jsou vyneseny na ose napravo.
Najedete-li kurzorem na jednotlivé body v liniích, ukáže se vám datum a počet konverzí nebo výše provize.
Výpis výsledků – report konverzí
Díky výpisu výsledků pak dostanete přehledný souhrn všech konverzí pod daným filtrem. Jsou zobrazeny v historickém pořadí podle datumu uskutečnění. Pokud najedete kurzorem nad poslední ikonku vpravo, ukáže se vám případná poznámka.
Tento graf je z pohledu partnera. Jste-li vlastníkem programu, uvidíte kromě této ikonky i několik dalších ikonek na správu konverzí – partneři tuto možnost nemají, vidí pouze stav konverze a poznámku.
Report kanálů
Potřebujete-li zjistit, který kanál byl v daném období ten nejvýkonnější, vyberte Report kanálů. Vyselektujte období, které vás zajímá a zobrazí se vám opět graf i tabulka s výčtem propagačních kanálů – tedy zdrojů návštěv.
Graf zohledňuje časovou souslednost, takže vidíte, jak se měnila návštěvnost v různých dnech.
V tabulce pak vidíte výkonnost jednotlivých kanálů – a to jak na prokliky, tak na konverze. Jednotlivé konverze i prokliky můžete prokliknout. Zobrazí se vám tak Statistiky s filtrem na dané kanály a dané období.
Graf a tabulka kanálů
Pokud byste narazili na cokoliv nejasného, dejte nám vědět!