Autor článku
Registrační formulář - propojení Smartemailingu s Affilboxem
Jsou pro vás cenné kontakty na vaše potencionální zákazníky? Pokud ano, budete určitě rádi, pokud vám i vaši partneři budou přivádět nové klienty, kteří se u vás registrují. I poskytnutí kontaktu může být bráno jako konverze!
Své partnery můžete také za tyto aktivity odměňovat.
Pokud používáte Smartemailing, připravili jsme pro vás podrobný návod, jak propojit registrační formulář s AffilBoxem, chcete-li používat váš vlastní děkovací stránku.
S ohledem na soulad vašeho webu s GDPR je nezbytné zacházet se všemi osobními údaji velmi opatrně. Následující postup vám zabezpečí získání informace o konverzi tak, aby bylo vše legislativně v pořádku:
Kapitoly
Úprava přesměrování formuláře ve Smartemailingu
Před nasazením kódů si vytvořte subdoménu pro váš provizní program.
Díky tomu budete mít trackovací i konverzní kód ve tvaru vaší domény a budete tak mít vyšší úspěšnost dosledování objednávek.
Nejprve bude potřeba připravit si kampaň s potvrzovacím odkazem. Vytvořte si e-mail, ve kterém pošlete po zadání e-mailové adresy vašemu novému zájemci odkaz, na který musí kliknout, abyste jej mohli mít v databázi kontaktu – potvrzovací odkaz.
Double-optin
Nezbytnou součástí double opt-in kampaně, neboli potvrzovacího e-mailu, je potvrzovací systémový odkaz {{confirmlink}}. Můžeme jej vložit buď pod tlačítko, nebo jako část textu v kampani.
Máme dvě možnosti, jak na to. Buď přímo do URL odkazu vložíme tento zástupný odkaz {{confirmlink}}, nebo přes ikonku „řetízku“ a následné volby „Použít vlastní pole jako adresu odkazu“ si zvolíme ze systémových předpřipravených polí potvrzovací odkaz.
Kampaň si uložte.
Upravení odkazu na přesměrování
V editačním rozhraní aplikace Smartemailing je potřeba u vašeho formuláře upravit v nastavení odkaz na přesměrování stránky.
Formulář naleznete v levém menu Webové formuláře. Následně klikněte na tlačítko Upravit – ikona tužtičky.
Ve 3 kroku Nastavení zaškrtněte Rozšířené nastavení ANO.
V následující nabídce najděte políčko Použít double opt-in a aktivujte jej.
Vyplňte vše potřebné. Vyberte, že po potvrzení kontaktu chcete, aby byl návštěvník přesměrován na vlastní děkovací stránku.
Děkovací stránka
Na této děkovací stránce je potřeba, abyste měli vložený konverzní kód z vaší kampaně.
Uveďte jí v tomto tvaru:
www.vasweb.cz/vasedekovacistranka?email={{df_id}}
Důležité je, abyste na konci nezapomněli ?email={{df_id}} – to vám umožní přenést informaci o id daného zákazníka do vašeho provizního programu.
Úprava pro Mioweb
V kombinaci s Miowebem je nutné změnit proměnnou u ID_TRANSAKCE na %%email%%.
Nezapomeňte vše uložit.
Nastavení v AffilBoxu
Klikněte v levém menu na Reklamní kampaně.
Vyberte tu správnou kampaň, rozklikněte ji a v horní nabídce se proklikněte do záložky Kódy.
Pozor!
Máte-li WordPress, OptimizePress, nebo podobná řešení, je potřeba upravit kódy tak, aby je byl váš systém schopný pracovat.
Můžete použít některý z dostupných pluginů, které umožní přímé vložení php kódu (např. Affilbox plugin pro WordPress, Allow PHP a pod.).
Používáte-li Optimizepress, podívejte se na podrobnější návod, který jsme pro vás připravili.
Měli jste propisování konverzí ze Smartemailingu již před dubnem 2018? Pak jej pravděpodobně nemáte zabezpečený přes tzv. Double opt-in varianty.
Je velmi důležité, abyste na Double opt-in přešli, jinak vám hrozí pokuty kvůli nedodržení GDPR.
Doporučujeme tedy :
- Smazat z vaší původní děkovací stránky konverzní kód
- V nastavení formuláře smažte u přesměrování na vlastní děkovací stránku koncovku ?email=FILLED_EMAILADDRESS
- Dále pak postupujte podle návodu výše.
Rádi vám vše zkontrolujeme a pomůžeme.
Máte-li další dotazy, napište nám, rádi pomůžeme!