26. 4. 2017
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Provize podle kategorií produktů

Provize podle kategorií produktů si můžete nastavit ve verzi AffilBox PRO.

Díky této funkci můžete odměňovat vaše partnery různou výší provize podle toho, co si klient, který od nich přišel, vybral za kategorii zboží.

Aby mohl AffilBox vypočítat provize podle kategorií, je potřeba, abyste měli k dispozici XML feed z vašeho e-shopu.

Jak rozdílné provize dle kategorie nastavit

Bonusy můžete nastavovat pouze máte-li platnou PRO verzi AffilBoxu.

Vyberte v levém menu položku Pluginy. Zde vyhledejte plugin Rozdílná výše provize podle kategorií a aktivujte jej.

V levém menu AffilBoxu pak vyberte položku Reklamní kampaně.

Nyní uvidíte seznam reklamních kampaní, vyberte zde tu kampaň, u které chcete odměny podle kategorií nastavit a klikněte na ikonku teček napravo od názvu kampaně:

Dostanete se do detailu kampaně, kde v horní nabídce zvolte záložku Nastavení. Poté v nejspodnější části obrazovky vpravo najdete předposlední nabídku – Provize podle kategorie.

Zvolte v nabídce ANO a uložte.

Nahrání XML produktového feedu

Nyní uvidíte v detailu kampaně v horní nabídce novou položku Kategorie, přejděte na ní:

Uvidíte před sebou políčko pro vložení adresy vašeho XML feedu. Vložte adresu a klikněte na tlačítko Importovat.

V závislosti na velikosti vašeho souboru se může feed nějakou dobu načítat, i několik minut. Nemusíte mít okno otevřené, stačí když se do něho vrátíte později. Stejně tak je možné nechat okno otevřené, samo se pak aktualizuje po dokončení nahrání.

Po nahrání feedu – rozřazení do provizních hladin

Takto pak může vypadat aktualizované okno:

Ve spodní části je seznam vašich kategorií. Pokud neupravíte odměnu u dané kategorie jinak, zůstane u ní původní hodnota uvedená u kampaně. Můžete ji ale samozřejmě změnit – nezapomeňte pak vše uložit tlačítkem dole na stránce.

Při změnách je potřebný nový import

Pokud budete mít na e-shopu nějaké změny, které se projeví i ve vašem feedu, bude potřeba jej znovu naimportovat. Nemusíte se bát, že bude třeba vše znovu ukládat. AffilBox si původní nastavení bude pamatovat, zohlední jen změny.

Úprava konverzního kódu – implementace

Po aktivovní pluginu Rozdílná výše provize podle kategorií a jeho aktivování v sekci nastavení se vám vám automaticky rozšíří konverzní kód, který je vám k dispozici v záložce Kódy.

Ten kromě základních hodnot obsahuje i položky ab_polozky:

Logika je taková, že do těchto proměnných (můžete je dle vzoru za sebe řadit až do xxx opakování) dynamicky vložíte název produktu z objednávky, cenu a také její kategorii. Jméno kategorie musí souhlasit s tím, co je zadané v XML feedu, který jste předtím nahráli do AffilBoxu.

Spočítání provizí z cen produktů

Dále při implementaci se postupuje tak, že náš skript po odeslání objednávky spočte hodnoty provizí z jednotlivých produktů a vloží je do základní affiliate proměnné CENA.

Takže do něj můžete při implementaci vložit napevno 0. A náš skript už k této 0 připočte dynamicky provize za jednotlivé produkty z objednávky.

Přehled o prodaných produktech skrze affil

Další výhodou nasazení technologie Provizí podle kategorií, je přehled pro inzerenta i partnera, jaké konkrétní produkty se prodávají skrze affiliate program. Přehled o nich je v poznámce u každé realizované konverze = tyto informace posíláte do programu skrze právě nasazený konverzní kód a zde se propisují.

Pro partnera i inzerenta je to velmi hodnotná informace, protože vůči tomu mohou upravovat svou propagaci, směřování spolupráce a zvyšování efektivity/konverznosti.

Po nasazení vždy testujte

Potřebujete-li poradit, dejte nám vědět, rádi pomůžeme!

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení