Autor článku
Proč vám žádná databáze partnerů, či newsletter nepomůže
Na úterním školení jsem dostal dotaz, zda nemám kontakt na partnery, kteří by mohli účastníka propagovat. Zda nemám databázi partnerů, kterým bych mohl poslat newsletter. Ano mám, z affiliatekatalog.com mám databázi pár set partnerů, kteří mají zájem o informování o nových kampaních. Dalších 400 partnerů je v našem provizním programu a pár dalších desítek, či stovek znám osobně. Ale posílat něco takového hromadného je hloupost.
Kapitoly
Hromadná rozesílka nepomůže
Proč? Protože všichni tito partneři již někoho propagují. Mají jiné zájmy, spoustu práce a málo času. Většina těchto partnerů také bude propagovat úplně jiný obor, než na který cílíte vy. Velmi rády provizní sítě lákají nové inzerenty na velké počty partnerů. Proč jít do provizní sítě má mnoho důvodů a všechny dávají smysl. Ten jediný, který smysl nedává, je jít do provizní sítě kvůli počtu partnerů.
Ty správně cílené, které zaujmete a kteří budou propagovat právě vás, ty si budete vždy muset najít sami. Domluvit se s nimi a navázat i trošku osobní vztah a kontakt. Většina partnerů, kteří jen přijdou, vůbec vás neznají, také moc prodejů nepřinesou. Naopak partnerské spolupráce založené na osobním kontaktu a komunikaci (nemusí být osobní, klidně stačí přes Skype) jsou ty nejlepší. Vidím to dnes a denně.
Jak hledat partnery?
Jak takové partnery hledat jsem psal již v minulém článku. Toto jsou rady, které bych vám doporučil ještě před pár měsíci. V poslední době se trošku má zkušenost i rady co dávám klientům mění. To co radím dnes je: Hledejte komunity, které jsou shodné s vaší cílovou skupinou.
Co to je komunita? Komunitou může být například diskuzní fórum. Může to být emailová databáze lidí, kteří si zakoupili určitý produkt apod. Každá taková komunita má nějakého „správce“. Správce diskuzního fóra, majitele emailové databáze, vlastníka e-shopu. Ale také třeba organizátora setkání, autora knih. Těchto „správců“, či klíčníků ke komunitě může být mnoho.
Proč je toto tak důležité?
Protože skrz komunitu zacílíte přesně na ty zákazníky, které potřebujete. Nač je vám partner, který oslovuje lidi, jež váš produkt vůbec nezajímá? Pro e-shop s obuví může být takovým klíčníkem třeba organizátor běhu, který má e-maily na účastníky. Může to být správce diskuzního fóra o běhání.
Proč je tento postup úspěšný a proč jej používám u svých klientů? Protože neoslovujete spoustu partnerů, ale pouze pár vybraných. Máte s nimi méně starostí, musíte méně lidem vysvětlovat co mají udělat. Také komunikace je mnohem snazší. Ale to nejdůležitější je, že oslovujete přímo potenciální zákazníky. A tito potenciální zákazníci mají důvěru v „správce“ komunity a on tuto důvěru předává na vás, tudíž je mnohem větší šance, že nakoupí.
Přirovnal bych to k PPC kampaním, kde rozesílání newsletteru na partnery je jako vytovření PPC inzerátu, kde nenastavíte žádné cílení a vyberete všechna klíčová slova, co se na vašich stránkách nachází. Hledání komunit bych u PPC přirovnal k přesnému cílení nejen na klíčová slova, ale také podle zájmů, věku a lokality. Nejen, že vám klesne razantně cena za proklik, ale také se vám mnohonásobně zvýší návratnost vaší investice.