Autor článku
Přidání konverze ručně
Konverze obvykle přijde do vašeho provizního programu automaticky, ať už díky vašemu konverznímu kódu, nebo díky API. Pokud ale potřebujete přidat konverzi mimořádně ručně, je to otázka chvilky.
Kapitoly
Jak přidat konverzi
V levém menu AffilBoxu vyberte položku Statistiky – a následně podpoložku Report konverzí.
V horní části obrazovky uvidíte filtr – nás bude nyní zajímat tlačítko Přidat konverzi. Klikněte na něj.
Nyní máte možnost nastavit veškeré potřebné informace ke konverzi:
Co patří do jednotlivých okýnek?
- Kampaň – vyberte reklamní kampaň, ke které má být konverze přidána
- Partner – vyberte partnera, kterému má konverze patřit.
- Datum – vyberte datum, kdy byla konverze vytvořena (nebo měla být vytvořena)
- Obrat – uveďte hodnotu obratu objednávky (nikoliv výši provize) – viz výpočet níže.
- Částka – uveďte částku provize pro partnera (nikoliv výši obratu)
- ID transakce – uveďte ID, obvykle to bývá číslo objednávky nebo e-mail zákazníka
- Kanál – pokud chcete, můžete uvést propagační kanál – kudy zákazník přišel (např. webová stránka, e-mailing, nebo Facebook)
Nezapomeňte kliknout na tlačítko Potvrdit.
Výpočet provize
V affiliate programech je typické, že se počítá sice s hodnotou objednávky jako vstupní informací pro položku Obrat, ale vždy je to částka očištěná o DPH, poštovné a balné, popřípadě slevový kupon. Neboli provize pro partnery se počítá z čisté hodnoty, která zůstává inzerentovi.
Očištění částky obratu o tyto položky dělá vždy samotný e-shop či služba (infoprodukt, saas, lead-gen) na své straně = není možné to provádět ze strany aplikace. Automatizovaně to už dělají například naše hotová napojení na e-shopové platformy typu Shoptet, UpGates, apod.
Kde najdete konverzi
Konverzi pak najdete v grafu i v tabulce Reportu konverzí – bude mít čas 0:00 daného dne.
Máte-li jakékoliv dotazy, dejte nám vědět, rádi pomůžeme!