Autor článku
Opakované platby - affiliate pro software nebo služby
Provizní program je vhodný nejen pro klasické e-shopy, ale také pro služby jako například internetová televize, mobilní tarify, zprostředkování pojištění či ubytování. Používají jej také aplikace, které pomáhají jiným firmám (tzv. SaaS).
Mezi jinými můžeme určitě doporučit například provizní program Zonky, Notifikuj, SMSticket nebo GoMobil.
Kapitoly
Jak nastavit opakované odměny?
Často se nás zájemci o napojení affiliate ptají, jak kampaně nastavit, aby partnerům mohli připisovat odměny opakovaně. Někteří chtějí odměňovat za 3 první platby daného klienta, jiní jsou ochotni dávat odměnu ze všech plateb přivedeného zákazníka.
Mnohdy se také převod peněz od klienta neuskuteční během několik málo dnů, ale obchodní proces trvá déle. I v tomto případě není problém provizní program nastavit přesně podle vašich představ.
API je klíčem
Pro všechny zmíněné případy je důležité naše API. API je můstek, díky kterému můžete automaticky kontrolovat stav ve vašem systému a následně přidávat, nebo schvalovat konverze ve vaši licenci AffilBoxu. Poproste vaše programátory (rádi s vámi přesné zadání probereme), aby vám připravili skript, který bude přidávat (nebo schvalovat) konverze do vaší licence.
Postup nastavení:
Vytvoření základní kampaně
Tato kampaň slouží k napárování klienta a partnera, který jej přivedl. Někdy bývá zadarmo, jindy se i lead cení a je za něj proto odměna. Tuto kampaň využijete pro registrační formulář pro nové klienty, který máte na stránkách.
- Na vstupní stránky, kam budou propagační partneři vodit návštěvníky a klienty, umístíte do patičky tracking kód, který vám vygeneruje AffilBox ve vaší nové licenci.
- Na děkovací stránku, která následuje po vyplnění formuláře, umístíte konverzní kód, který Vám AffilBox vygeneruje.
Obsahuje dvě proměnné:
- CENA – sem jednoduše napevno napíšete nulu,je-li přivedení leadu zdarma, nebo nechte v původní podobě, chcete-li dávat partnerům za lead odměnu.
- ID_TRANSAKCE – sem je důležité, abyste dynamicky propisovali nějaké vaše interní ID tohoto nového klienta. ID je potřebné pro následné párování plateb.
Vytvoření placené kampaně
Slouží k zaznamenání plateb klienta. Placení prvních i dalších plateb je dobré řešit přes API. Odpadne vám tak obava, že cookie z první kampaně nevydrží v prohlížeči dostatečně dlouho.
Můžete si připravit skript, který se jednou denně (nebo i častěji) podívá, zda klient s ID, které máte dáno v kampani zdarma, zaplatil. Pokud ano, pošle nám do licence informaci o tom, který klient to byl, zároveň bude znát i partnera a také částku, ze které má být vypočtena odměna.
Pokud máte jistotu, že je platba již na vašem účtu, můžete tuto konverzi posílat rovnou ve stavu Schválená. Trackovací a konverzní kód z této kampaně neimplementujte do stránek.
Různé výše provizí
AffilBox také umí různým partnerům přiřadit různou výši odměny. Můžete tak VIP partnerům nastavit vyšší, nebo naopak nižší odměnu než ostatním.
Rádi s vámi probereme přímo váš případ, funkčnost nasazení kódů také rádi prověříme, abyste měli jistotu, že je vše v pořádku.