Autor článku
Nový Affiliatekatalog.com – seznam partnerských kampaní
Koncem října 2020 jsme spustili kompletně novou verzi našeho affiliate katalogu. Ten v sobě sdružuje jak kampaně běžící na AffilBoxu, ale i z affiliate sítí či jiných softwarů.
Kapitoly
Historie
Historicky to byl klíčový katalog, který na 1 místě shromažďoval různé kampaně z České i Slovenské republiky, aby byly jednoduše dostupné pro partnery.
Dnes je to už možná nepředstavitelná věc, ale předtím byly programy velmi okrajovou a vzácnou věcí.
A neexistovalo jednotné místo, kde by se kategorizovaně sdružovaly. Takže pokud jste nevěděli, že konkrétní e-shop, či služba má partnerský program, těžko jste ho našli.
Jak vypadal dříve:
Dnešek
Dnes je affiliatekatalog.com pravděpodobně největším českým a slovenským katalogem affiliate programů. Aktuálně je v něm přes 900 provizních programů, které se tam akumulují od roku 2014, kdy byl vytvořený.
Celý katalog je postavený na čistém kódu a umožní nám díle katalog vylepšovat a upravovat, aby poskytoval vždy aktuální přehled o CZ/SK affiliate kampaních.
Nově u každé kampaně (příkladem je třeba Econea.cz) je přehledně vypsána kategorie, výše provize, délka platnosti cookies a odděleně url adresy inzerentského webu (typicky hlavní jeho stránka) a registrační/přihlašovací stránka samotného partnerského programu.
Jak vypadá dnes:
Aktualizace katalogu
Koncem ledna 2021 jsme přidali nový datový můstek mezi AffilBoxem a katalogem. Ten automaticky importuje nové platící klienty z našeho affiliate softwaru.
Pro nás interně je řadí do fronty na schválení a na týdenní bázi je přidáváme do samotného katalogu pro partnery.
Na podobné frekvenci schvalujeme i „externí“ partnerské programy.
Partnerský newsletter s novinkami
Partneři, kteří se zaregistrují do newsletterového zpravodaje (je k dispozici v pravém bočním rohu webu), dostávají na týdenní frekvenci přehled všech nových kampaní v našem katalogu.
Tento newsletter má za sebou letitou historii a také seznam odebírajících partnerů má přes 900 unikátních e-mailů – takže samotné zapsání programu v katalogu a tedy i v našem newsletteru, je dobrým startem pro každý program.
Běží na AffilBoxu
U tzv. „našich“ kampaní je vždy umístěná ikonka – běží na AffilBox – a značí, že je to spárovaná kampaň. Všechny tyto kampaně, společně s jejich názvy, popisky, parametry, logy, … jsou na každodenním intervalu automaticky aktualizované.
Takže když inzerent změní parametry, či samotnou kampaň i smaže, druhý den se to v katalogu projeví. Stejně tak, když kampaň kompletně zanikne, z katalogu se automaticky smažou, aby partneři měli od nás vždy aktuální a přesné informace.
Podmínky pro automatický import kampaní z AffilBoxů do katalogu:
- zaplacená a tedy platná licence AffilBoxu (Basic, PRO či NETWORK),
- v administraci programu je v: Nastavení, Nastavení aplikace, Export pro katalogy – vybráno Ano,
- vytvořená reklamní kampaň (tedy je jasně dané, co se má propagovat),
- tato kampaň má vyplněný i popisek (není to tedy ten, co je na úvodní nástěnce, ale můžete ho tam zkopírovat, či přepsat),
- má ve stavu, že je aktivní (a partneři ji tedy mohou propagovat),
- a k dané instanci je připojena tzv. vlastní doména (viz nápověda).
Poté se na 1 denním intervalu (vždy v noci) nahraje záznam o této kampani do katalogu, právě do interní schvalovací fronty. Zde zkontrolujeme jestli jsou všechny záznamy v pořádku, bylo doplněné logo a ručně zařadíme kampaň do nejvhodnějších kategorií.
Prémiové doporučení
Nově jsou také naše PRO a NETWORK licence zvýrazněné štítkem Doporučujeme, aby získaly větší pozornost od partnerů.
Z naší zkušenosti (z tisíců kampaní) mají tyto licence násobně větší šanci na úspěch a dlouhodobé fungování.
A typicky i díky pokročilejším funkcím – Odkazování bez affiliate parametru, Bonusy, Provize pod kategorie, Trackovatelné kupony, a dalších, mají i větší konverznost a výkonnost pro zapojené partnery. I proto tyto jednotlivé kampaně odlišujeme od ostatních, aby partneři měli rychlejší orientaci v aktuální nabídce programů.
Co dál?
Díky tomu, že je katalog postavený nově tzv. na „zelené louce“ a na moderních technologiích (a samozřejmě responzivní), můžeme ho dál rozvíjet.
A máme to přesně tak i v plánu.
Neboli chceme:
- zlepšit filtraci dle různých parametrů (kombinace fixní/dynamických provizí, …),
- zpřehlednit a výrazně rozšířit kategorizaci (ta dřívější už nedostačuje),
- fulltextové hledání napříč všemi kampaněmi,
- přidat info o historii dané kampaně,
- doplnit filtrování dle omezení jednotlivých programů,
- umožnit externí správu svěřených zápisů programů (dle zájmu),
…
A také ho napojit na aktuálně interně vyvíjený PartnerBox.cz – ale o tom až někdy jindy. 🙂