Autor článku
Jak nejlépe informovat affiliate partnery o změnách
Komunikace s partnery je důležitou a nedílnou součástí affiliate marketingu. Samotné komunikaci jsme věnovali celý článek Komunikujeme s partnery provizního programu.
Jak ale informovat vaše partnery, pokud se ve vašem affiliate programu něco změnilo?
Nechceme, abyste si nad tím zbytečně lámali hlavu a vymýšleli procesy, které možná budou fungovat a možná také ne. Proto jsme vše udělali za vás a přinášíme vám ty nejlepší tipy a triky, jak můžete nejlépe informovat vaše partnery o změnách.
O všech zásadních změnách informujte partnery minimálně 14 dní předem, ideálně však alespoň měsíc s předstihem.
Kapitoly
Které změny stojí určitě za zmínění partnerům
- Obecné novinky
- Nová kampaň či změny již v aktivní kampani
- Změna affiliate manažera nebo kontaktu obecně
- Pokud přibyla/ubyla forma propagace
- Změna propagačních materiálů
- Změna výše provize
- Akce + soutěže
- Změna obchodních podmínek
- Ukončení affiliate programu
Nástěnka v licenci
Asi nejjednodušší způsob, jak dát partnerům vědět nejen o změnách, je přidat tuto informaci na nástěnku přímo do vaší licence AffilBoxu.
Na nástěnce by mělo být uvedeno vše důležité o vašem programu. Je to místo, které všichni vidí jako první. Nástěnku vidí jak stávající partneři, tak ti potenciální. Dejte si s vyladěním nástěnky práci – vyplatí se vám to.
Hned na úvod nástěnky, přidejte konkrétní informace o změně. Na případné podrobnosti můžete odkázat.
Jak to může vypadat v praxi
E-mailing
Další, dnes již nezbytný, nástroj, který můžete využít pro oslovení vašich partnerů je e-mailing nebo klidně i samotný e-mail.
V případě, že máte partnerů více, je určitě žádaná hromadná rozesílka. Jedním kliknutím pak rozešlete informace o změně na stovky partnerů v jeden okamžik.
Pokud máte partnerů méně, můžete investovat váš čas a e-maily odeslat jednotlivě. Každý e-mail pak můžete individuálně upravit na základě vašeho vztahu s konkrétním partnerem.
V obou případech, si ale zachovejte příjemný tón komunikace. Nebojte se rozepsat a vše vysvětlit.
- K jaké změně došlo?
- Proč ke změně došlo?
- Co od změny očekáváte?
- Jak může změna pomoci partnerům?
Nezapomeňte se zeptat, zda je vše srozumitelné a v neposlední řadě nabídněte i případnou pomoc.
Ideální nástroje pro hromadnou rozesílku e-mailů
Ukázka e-mailu z praxe
Informační .pdf pro partnery
Další skvělý pomocníkem při informování vašich partnerů je .pdf letáček. Pokud se na to cítíte, můžete si jej vytvořit sami. Vyzkoušet můžete například online nástroj Canva, Photoshop a další.
Letáček vám bez pochyby připraví i grafik na základě vašich požadavků.
Důležité je, aby letáček upoutal pozornost a vypadal pěkně. Ideálně, aby ladil v vaším programem či vaší firemní identitou. Samozřejmě musí být uvedeny všechny důležité informace týkající se změny.
Letáček můžete odeslat jako součást e-mailingu. Můžete jej vložit na vaši nástěnku nebo jej přidat do vaší licence jako další položku v levém menu.
Ukázka z praxe
Vlastní blog
Dalším a poslední dobou velmi oblíbeným způsobem, jak informovat vaše stávající nebo budoucí partnery nejen o změnách, je určitě vlastní blog.
Výhodou blogových příspěvků je ten, že můžete přidávat obsáhlejší články.
Informace můžete více rozepsat a přidávat ukázky či obrázky atd. Ideální je tedy informace o změnách zpracovat do komplexního článku na blog.
Na sociálních sítích pak můžete přidat jen stručné informace a odkázat na článek, kde budete mít vše důkladné popsané.
Ukázka z praxe
Facebook stránka nebo skupina pro aktivní partnery
V dnešní době, kdy svět ovládají sociální je třeba reagovat a jít s dobou. Dalším velmi efektivním a rychlým způsobem, jak informovat partnery o změnách, jsou určitě sociální sítě.
Vytvořte si (raději) uzavřenou skupinu na Facebooku a pozvěte tam všechny vaše aktivní partnery.
Informace o změnách se tak rychle dostanou k partnerům. Stačí krátký status s obrázkem a odkazem na bližší podrobnosti a máte hotovo. 🙂
Další možností je vytvořit facebookovou stránku a novinky včetně veškerých informací přidávat na stránku. Pro partnery je zde i dostatek prostoru pro jejich názor či vyjádření.
Ukázka FB příspěvku
Telefonicky
Většině z nás se asi protočí panenky, pokud si představíme, že bychom měli našich XY partnerů osobně obvolat a všechny informovat o plánovaných změnách.
Pro některé inzerenty však může být i telefonická domluva cestou, jak s partnery komunikovat.
Telefonicky doporučujeme partnery kontaktovat hlavně v případě, že se jedná opravdu o velké změny, například ukončení vašeho affiliate programu a podobně.
Než začnete s obvoláváním, připravte si tabulku se všemi partnery, kam si budete vše evidovat. Ideálně si také připravte nějaký mustr důležitých bodů, které musíte zmínit. V telefonické komunikaci se téma snadno stočí jinam a byla by škoda zapomenout podělit se o všechny důležité informace.
Telefonický kontakt by měl být v každém případě podpořen i e-mailingem.
Jaké máte vy další osvědčené tipy?
Máte nějaké osvědčené tipy jak partnery informovat? Napište nám. Budeme rádi pokud se s námi o vaše zkušenosti podělíte. 🙂