Napojení AffilBoxu na Google Tag Manager (GTM)
12. 3. 2019
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Napojení AffilBoxu na Google Tag Manager (GTM)

Tento návod je jednoduchým a rychlým postupem pro napojení našeho affiliate softwaru na Google Tag Manager. Většinou se počítá s vazbou GTM na samotný e-shop a tomu je přizůsoben i způsob nasazení.

Upozornění před nasazením trackingu do GTM

Pokud chcete zajistit co největší přesnost affiliate měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód – viz níže), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).

Tato služba, a jí podobné, je bohužel velmi často blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript. A tím posléze se i zmenšuje počet prokliků a konverzí, které dokážeme vysledovat a dopárovat.

Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.

POZOR: Některé blokátory reklam jako je Adblock, Ublock a další defaultně blokují skripty GTM, proto důrazně doporučujeme vyjmout z nich kódy AffilBoxu a dát je samostatně do vašeho webu. S nasazením kódů do GTM snižujete možnosti trackování a vaši partneři nebudou spokojeni s výkonem vašeho affiliate programu.

Vlastní subdoménou to začíná

Nejprve si ve svém e-shopu vytvořte subdoménu, která bude sloužit vašim partnerům jako přístup do affiliate administrace. Tuto vlastní subdoménu napárujte se svým AffilBoxem dle tohoto návodu: Jak přesměrovat DNS.

Trackovací kód

Vytvoření nové značky:

  • Vlastní značka html
  • Překopírovat kód z Vašich stránek
  • Nastavit spouštění na All Pages

Konverzní kód

Vytvořit 2 nové proměnné definované uživatelem

pro hodnotu konverze: actionField.revenue (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy

Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.revenue)

pro ID transakce: actionField.id (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy

Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.id)

Vytvořit novou značku: Vlastní značka HTML

Překopírovujte kód z administrace vaší kampaně – konkrétně blok Konverzní kód.

Změnit v kódu:

  • var ab_cena = ‚{{actionField.revenue}}‘;
  • var ab_id_transakce = ‚{{actionField.id}}‘;

Nastavit spouštění

  • Typ pravidla: Zobrazení stránky
  • Některá zobrazení stránek
  • Page URL je rovno (URL s dokončením obj, například example.com/nakupni-kosik- dokonceni)

Po nasazení vždy testujte

Jakákoliv změna v kódech i samotném nasazení GTM může ovlivnit přesnost a spolehlivost měření, protože vždy po nasazení změny otestujte funkčnost.

Neboli vezměte si svůj partnerský odkaz (získáte ho na hlavní stránce či na detailu kampaně v AffilBoxu), a otevřete si ho v anonymním okně prohlížeče.

V rozhraní AffilBoxu, v sekci Statistiky -> Statistiky konverzí, byste v daný čas měli vidět proklik.

Poté udělejte ve stejném anonymním okně testovací objednávku. Když prošla, gratulujeme, vše je správně nastaveno. Když ne, kontaktujte naši podporu, ta vám s kontrolou nasazení ráda pomůže.

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení