Autor článku
Tracking kuponů díky AffilBoxu
Pro naše klienty máme připravenou velkou bombu. AffilBox nově umí sledovat kupony, které zákazníci aplikují v e-shopu, on-line službě, či saas aplikaci.
Kapitoly
Co nově umí sledovat AffilBox?
Principiálně už teď umožňujeme:
- partnerům využít další propagační kanál, který není vázaný na cookies a tradiční prokliky skrze webový prohlížeč,
- inzerentům trackovat, jaké kupony jsou využívány v kombinaci s affilem,
- ovlivnit (kladně i záporně) výši provize v případě využití kuponu (jak trackovatelného, tak klasického slevového),
- možnost vynulovat hodnotu konverze v případě využití jiného kuponu, než který byl schválený pro affiliate,
- ovlivnit provize pro objednávky bez jakéhokoliv kuponu,
- …
V budoucnu:
- analytiku pro inzerenty kolem PNO/ROI affilu v kombinaci s kuponovými pobídkami – a to jak na úrovni celé kampaně, tak i jednotlivých partnerů.
Video ukázka funkcí
Co vše to umožní?
Naprosto nové využití affiliate marketingu, které má díky této fičuře přesah do offlinu či výkonnostního marketingu ve spolupráci s influencery a dalšími podobnými partnery.
Offline přesah AffilBoxu
V offlinu už teď máme první inzerenty, kteří chtějí v reálném světě sledovat výkon svých kampaní, a pro to využívají specifické kupony. Ty mohou být například formou kartičky, papírového kuponu, ale v budoucnu klidně i na billboardu.
Online výkon
Touto funkcí boříme problém s „cross-device“ trackingem, protože v případě využívání kuponů, je jedno, na jakém zařízení proběhl partnerský proklik (či jestli vůbec byl) a na jakém byla objednávka. V takovém případě se budou nově dopárovávat konverze, které standardními metodami byly nezjistitelné.
Už na prvních klientech, se kterým tuto funkci testujeme přes měsíc, je vidět nárůst v konverzích. Aneb jak obejít kruciální technologický problém 1 elegantní fičurou.
Tracking influencerů
Jak je zmíněno výše, díky kuponům mohou v affilu fungovat i atypičtí partneři, kteří například z technologického omezení nemohou používat klasické reklamní odkazy či registrované weby (tedy odkazování bez affililiate parametru).
Přesně takoví jsou třeba influenceři na Instagramu a dalších podobných platformách, kde není běžné mít u všech médií externí odkaz.
Funkčnost
V základu jde o rozšíření konverzního kódu, do kterého nově bude potřeba přidat položku:
var ab_kupon = “KOD_KUPONU”;
KOD_KUPONU je vyloženě string/obsah kuponu, takže třeba KODKUPONU25, neboli váš e-shop, či on-line služba bude muset být schopná předávat tuto proměnlivou hodnotu do děkovací stránky.
Příprava do budoucna
Předběžně jsme připravili i funkci/proměnnou pro “hodnotu slevy kuponu”. Teď s ní nebudeme pracovat. Ale když ji implementujete, už od toho momentu budeme ukládat hodnotu slevy toho kuponu. A následně až na to připravíme naše rozhraní, tak už budeme mít historická data.
Neboli je potřeba do konverzního kódu přidat tento řádek:
var ab_sleva = HODNOTA_SLEVY;
HODNOTA_SLEVY je peněžitý slevový „efekt“ kuponu přepočtený už z hodnoty objednávky.
Příklad:
- hodnota objednávky v AB za 8 000 Kč – očištěno o DPH a poštovné a slevy, takže to, co je běžně v konverzním kódu,
- hodnota kuponu 20 % sleva (v reálné hodnotě to je 2000 Kč),
= takže v HODNOTA_SLEVY má být 2000 = před aplikováním kuponu to byla objednávka za 10 000 Kč a stále bez DPH a poštovného).
Stejná forma jako u ceny, oddělovníkem desetinného místa je zde desetinná tečka.
KOD_KUPONU je triviální věc na předání, protože to co vy budete mít aplikováno za kupon, to (v podobě textového stringu) předáte do daného kódu na děkovačce.
Implementace výpočtu hodnoty je náročnější, ale oběma stranám dává do budoucna velkou výhodu (musí se jen pečlivě srovnat do latě logika, aby to vyšlo stejně, ač bude kupon %, nebo s fixní cenou či dopravou zdarma).
Nasazení trackingu kuponů v AffilBoxu PRO
Funkčně se tato metoda trackingu zapne formou Pluginu. Po aktivování se objeví možnost nastavení Kuponů (import, rozdělení, …) v detailu nastavení jednotlivých affiliate kampaní.
Na základě náročnosti vývoje, implementace a následného rozvinutí funkcí jsme tuto novou možnost přidali jen do licencí AffilBox PRO.
Odpovídá to i logice, kdy základní levnější verze dostačuje většině kampaním a ty speciality (provize dle kampaní, registrované weby, postbacky, kupony, …) jsou pro zkušenější a větší kampaně.
Aktualizace k 15. 6. 2020 – rozšíření funkcí
Přidali jsme možnost ovlivnit výpočet provize pro partnera v závislosti na ne/použití kuponu. Tato funkcionalita byla přidána do pluginu Bonusy, který je taktéž v PRO licencích.
Viz nová podmínka v Bonusech:
Detailní postup/návod najdete v článku týkajícím se Bonusů.
Aktualizace k 25. 11. 2020 – přidání podpory globálních kuponů
Na žádnosti inzerentů s vícero kampaněmi jsme přidali možnost u každého kuponu zvolit, jestli je platný pouze jen pro danou kampaň, ve které je kupon vložený, nebo pro všechny v dané instanci AffilBoxu. Tím se násobně ulehčí vkládání stejných kuponů, které mají například přesah mezi jednotlivými mezinárodními e-shopy, které jsou v rámci jedné licence.