Autor článku
Konverzní kód
Konverzní kód vám AffilBox přidělí při tvorbě vaší propagační kampaně. Je potřeba jej spolu s vaším trackingovým kódem vložit do vašich webových stránek.
Kapitoly
Co je konverze
Pod pojmem konverze si můžete představit akci, která je cílem vašeho webu – nejčastěji je konverzí uskutečněná objednávka. Pokud si budujete databázi kontaktů, může být konverzí vyplnění formuláře. Konverzí může být také někdy prosté zobrazení určité stránky.
Ve zkratce, konverzní kód se stará o to, aby byla započítána konverze tomu partnerovi, který zákazníka přivedl. To, kdo tímto partnerem byl, zjistí konverzní kód z cookies uložených v prohlížeči vašeho zákazníka.
Ukázkový konverzní kód:
Kde konverzní kód najdeme?
V první řadě je třeba říci, že ke konverznímu i trackovacímu kódu má přístup pouze inzerent. Ostatní ho nevidí. V levém menu si klikneme na záložku reklamní kampaně. Otevře se nám seznam všech kampaní. U vybrané kampaně klikneme v pravém horním rohu na ikonku tří teček, a zvolíme možnost EDITOVAT.
Otevře se nám nastavení dané kampaně, kde v horním menu vybereme záložku KÓDY. Po jejím rozkliknutí se nám zobrazí konverzní i trackovací kód.
Jak to funguje
U vašeho partnera je umístěn odkaz na vaše stránky – například na webových stránkách, Facebooku, nebo v e-mailu. Na tento odkaz klikne návštěvník – aktivuje tak trackovací kód ve vašich stránkách. Tracking kód zapíše do cookies v prohlížeči návštěvníka informaci o tom, který partner jej přivedl. Tato informace zde čeká na zavolání konverzním kódem.
Kde má být konverzní kód umístěn?
Konverzní kód musí být umístěn na stránce, která následuje po dokončení objednávky nebo vyplnění formuláře. Protože pouze tehdy má smysl s konverzí pracovat – víme totiž, že zákazník skutečně dokončil objednávku nebo odeslal formulář. Umístěte proto konverzní kód do hlavičky nebo patičky vaší děkovací stránky.
Pokud využíváte wordpress, využijte náš wordpress plugin – více info o něm najdete ZDE.
Před nasazením kódů si vytvořte subdoménu pro váš provizní program.
Díky tomu budete mít trackovací i konverzní kód ve tvaru vaší domény a budete tak mít vyšší úspěšnost dosledování objednávek.
Doporučení pro nepoužívání Google Tag Manageru
Pokud chcete zajistit co nejvyšší přesnost affiliate měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).
Tato služba, a jí podobné, je plošně blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript.
Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.
Aktualizace 30. 6. 2020 – antiadblockové konverzní kódy
Na všechny AffilBoxí instance jsme přidali novou podobu trackovacích a konverzních kódů (Reklamní kampaně, konkrétní kampaň, sekce Kódy). Tyto nové kódy mají výraznou odolnost proti blokování ze strany blokátorů reklam (ad-blocků), webových prohlížečů a dalších nástrojů, které mohou negativně ovlivnit přesnost měření.
Pro perfektní spolehlivost doporučujeme nasadit tyto kódy na váš web.
Vzhled nových konverzních kódů
Od původních se liší minifikovaným obsahem skriptů, jejich zápisem v rámci kódu – jednoduché na odlišení oproti původním kódům je to, že obsahují javascriptový soubor, který se jmenuje c3.js.
Každý klient na naší platformě má specifické údaje v tomto kódu, zde je jen příklad:
Co se díky kódu dozvíme?
Pokud doplníte všechny potřebné parametry – tento krok je na vás, protože každý web má parametry jiné, jinak nadefinované, ukáží se vám po každém objednání vašeho produktu (nebo vyplnění dotazníku) tyto informace.
Neboli:
- Datum a přesný čas odeslání konverze.
- Každá konverze se ve vašem provizním programu objeví nejdříve ve stavu Nerozhodnutá – je na vás, abyste ji časem schválili, nebo zamítli. Pokud si to přejete, můžete mít ovšem také všechny konverze hned po připsání v AffilBoxu jako schválené – to má smysl například pokud platíte za každý kontakt (lead).
- Affil ID – to je unikátní kód vašeho partnera. AffilBox vám po najetí kurzoru na toto ID ukáže jméno a příjmení toho partnera a také jeho statistiky.
- Výše provize – AffilBox vám jí automaticky spočte na základě definice vaší kampaně – pokud odměňujete procenty z objednané částky.
- ID transakce – každá konverze by měla být nějak jednoznačně označena pro vaší lepší orientaci – například to může být e-mail zákazníka, jeho telefon, nebo číslo objednávky.
Co nahradit v kódu?
Konverzní kód obsahuje tyto parametry:
Původní:
- var instance – definuje číslo vaší licence. Prosíme zachovejte jej v této podobě.
- var kampan – definuje pořadové číslo kampaně. Prosíme zachovejte jej v této podobě.
K úpravě:
- var cena – tento parametr je třeba dynamicky propisovat celkovou částkou objednávky bez poštovného, dopravy a bez DPH. Pokud máte kampaň zdarma, tedy, neplatíte za konverze, vepište sem nulu.
- var id_transakce – tento parametr propisujte dynamicky číslem objednávky nebo e-mailem zákazníka. Mnoho našich pluginů udělá tuto práci za vás, záleží, jaké máte webové řešení. ID transakce by měla obsahovat maximálně 50 znaků.
Doplňkové:
- var polozky – pokud máte AffilBox Pro, můžete odměňovat vaše partnery různě podle toho, jakou kategorii produktu si zákazník koupil. Můžete také – pokud budete propisovat správně následující položky, zobrazovat v detailu konverze, o jaké zboží šlo. Vaši partneři tuto informaci jistě ocení! Doplňujte prosím:
- „produkt“
- „cena“
- „kategorie“
Pokud používáte fakturační systém FAPI?
- Používáte vlastní děkovací stránku? Použijte náš WordPress plugin, doplnění těchto dvou hodnot proběhne automaticky. Stačí, abyste vyplnili v nastavení pluginu přihlašovací údaje ve FAPI. Konverzní kód pak vložte do příslušného políčka přímo v děkovací stránce.
- Nemáte vlastní děkovací stránku? Pokud používáte děkovací stránku, kterou nabízí formulář ve FAPI, pak vložte konverzní kód právě tam – Záložka Prodej – Formuláře – Upravit váš formulář – Děkovací stránka – najděte zaklikávací políčko vložit konverzní a trackovací kódy pro AffilBox – a vložte konverzní kód. A je to!
Něco nefunguje?
- Máte správně vložený trackovací kód? Zkontrolujte zejména číslice, které udávají číslo kampaně a inzerenta.
- Máte správně nastavenou kampaň v AffilBoxu? Používáte společný trackovací kód? Pokud ano, jedna z vašich kampaní musí být označena jako výchozí.
Rádi vám případně pomůžeme – nebojte se ozvat 😉