Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 19 - Jaké používáme strategie na linkbuilding
Kapitoly
Jaké používáme strategie na linkbuilding a proč?
Linkbuilding je naprosto zásadní pro web v jakékoliv fázi života. Často na něj affiláci zapomínají ale je to jeden z nejzásadnější signálů, kterým google rozpoznává autoritu webu.
Co jsou zpětný odkazy?
Proč je sbírat?
Hledání v SERPu
Nejvíce se mi osvědčila strategie plošného oslovování webů ze serpu – princip spočívá ve vytýčení klíčových slov na které se chci umisťovat v SERPu a ty pak zadávám do google přes Mangools SERP checker (protože jsou zde nepersonalizované výsledky).
Vytvářím si pak velkou tabulku s weby, klíčovým slovem na které se chci umístit s konkrétní URL a kontaktem.
Přes Guestposting
Princip spočívá v nabídnutí napsání článku nebo přispěním názorem na nějaký jiný web s podmínkou umístění zpětného odkazu. Lze takto oslovit malé blogy i velké magazíny.
Lze nabídnout i doplnění článku o cenné informace a do tohoto odstavce přidat odkaz na web.
K hledání těchto příležitostí lze použít Copywriting.cz, Google, Webtrh, webdeal nebo třeba FB skupiny.
Nákup expirovaných domén
Další velmi oblíbená metoda získávání zpětných odkazů je nákup expirovaných domén, které měly podobné téma, jako je váš web a poté je přesměrovat na váš web.
Nedoporučujeme přesměrovat celou doménu na homepage ale spíše 1:1 jednotlivé URL adresy přesměrovat na existující URL adresy na vašem webu.
K tomu lze využít nástroj z webu archive.org, kde se dá podívat na historické URL z webu.
Nákup existujících webů jako podpůrné weby
Pokud máte dostatek kapitálu a času nebo lidí, tak můžete nakupovat weby z vaší niky a postupně si budovat podpůrné portfolio.
Ale pozor na to aby vás google nezabanoval jako PBN (Private Backlink Network).
Odznaky
Pokud má Váš web autoritu v oboru a informace, které na svém webu uvádíte jsou přesné, pak můžete vyzkoušet metodu, kterou já osobně mám velmi oblíbenou a tou je vytváření odznaků pro inzerenty.
Vy získáte zpětný odkaz a inzerent získá ocenění, které může dávat větší důvěru v jeho produkty nebo služby u zákazníků.
Nákup placených PR článků na velkých magazínech
Nákup placených PR článků na velkých magazínech a novinách, vám sice dá krátkodobý boost a pomůže v linkbuildingu. Nevýhodou je, že často bývají tyto PR články velmi drahé.
Získání zpětných odkazů z webů veřejných institucí
Jednou z dalších pokročilejších metod je získávání odkazů na váš web z webů obcí, měst, škol, atp… tyto weby obvykle mají silnou autoritu a málo odkazů směřujících ven.
Jedna z metod jak tyto odkazy získat je například nabídnout práci pro studenty na Vašem webu a napsat škole, že nabízíte pro studenty práci, zdali by mohli umístit zpětný odkaz na nabídku na webu školy.
Linkbaiting
Poslední metodou jak pasivně/aktivně získávat odkazy je vytvořit obrovské informativní a graficky skvěle zpracované články na určité často diskutované téma. Neboli vytvořit článek, který je třeba dobrým zdrojem informací pro novináře, kteří potom mohou na váš článek organicky odkázat jako na zdroj.
Nejlépe tato metoda funguje na nějaké nové a zajímavé témata o kterých není mnoho dostupných informací online v českém jazyce.
Broken linkbuilding
Hledáte na cizích, ale tematických webech odkazy na externí zdroje, které ale už odkazují na neexistující domény/články – a nabídnete jim náhradu = svůj web/článek, popřípadě celou aktualizaci daného článku (taková varieta na guestpost).
Peníze nebo výměna?
Placené odkazy
Ačkoliv by Google rád tuto praktiku vymýtil, tak si nalijme čistého vína a řekněme si, že kupování odkazů existuje a funguje. Vždy doporučuji nakupovat odkazy z webů, které nenabízí prodej odkazů.
Weby, které nabízejí prodej odkazů mají často stovky odkazy v článcích na různá témata, které nijak nesouvisí se zaměřením webu nebo zaměřením cílového webu. Neříkám, že nakoupit odkaz z takového webu je špatné ale je potřeba se podívat na ten konkrétní web, jak je kvalitní.
Trojstranná výměna
Pokud máte 2 weby, pak můžete nabídnout 3 strannou výměnu. Tedy Web ze kterého chcete odkaz bude odkazovat na váš primární web a vy zase budete ze sekundárního webu odkazovat na web ze kterého chcete odkaz.
Dvoustranná výměna
Dvoustranné výměny je praktika, kterou Google již dříve zakázal a banuje weby, které se jí dopouští. Nicméně organicky se stane, že dva weby na sebe navzájem odkazují. Proto pokud tohle budete dělat v malé míře, tak to nevadí.
Podle čeho vybíráme weby na které chceme umístit zpětné odkazy
Když se už nějakou dobu na online trhu pohybujete, asi dokážete rozpoznat důvěryhodné weby od těch nedůvěryhodných.
Pokud jste na trhu noví, pak jsou tady nějaké parametry podle kterých web zhodnotit:
Parametry pro hodnocení kvalitního webu:
1) připojení přes https
2) uveden kontakt na majitele webu
3) zásady ochrany osobních údajů, kde by mimo jiné bylo napsáno, že web spolupracuje s Heureka.cz/sk (Je možné jít affilákům naproti a připravit vzor)
4) u článků uvedený autor, v patičce webu uvedeno kdo za webem stojí
5) poslední článek na webu by neměl být starší, než 3 měsíce (kontroluji buď pomoci meta dat u článku nebo archive.org – pokud nedohledám, píšu e-mail)
Zmíněné odkazy: