Autor článku
Jak vyplácet odměnu affiliate partnerům
Provizní program je založen na odměňování za přivedeného zákazníka. Propagující partner pomáhá obchodníkovi v prodeji jeho zboží a pokud je uspěšný a přivádí vám nové zákazníky, náleží mu za to podíl na zisku.
Propagujícím partnerem může být v podstatě kdokoliv. Může to být student, nebo zaměstnanec, který si chce v době volna přivydělat, ale stejně tak to může být také profesionál, který má affiliate jako podnikání, nebo i firma, která se buď na tuto branži specializuje, nebo si chce provizním programem vhodně a chytře doplnit portfolio.
Hned v počátcích vašeho provizního programu je dobré si uvědomit, zda chcete, aby vás propagovaly všechny zmíněné skupiny. Každá z nich má svoje specifikum.
Kapitoly
Široká veřejnost
Pokud chcete, aby vás propagovala co nejširší masa lidí, můžete čerpat také ze zásobnice vašich vlastních spokojených zákazníků, nebo si můžete připravit lákavé sdělení o možnosti přivýdělku pro každého. Získat partnery tím pádem bude vcelku snadné, na druhou stranu se připravte na to, že jejich kvalita nejspíš nebude srovnatelná s profesionály. Připravte jim dobré návody. Pokud vás dokáží zpropagovat a přivést vám nové obchody, můžete se jim nabídnout například takovéto formy odměny:
- Dohoda o provedení práce – je nejběžnější formou. Váš partner s Vámi uzavře časově omezenou dohodu, v celkovém souhrnu maximálně na 300 hodin pracovní činnosti za rok na jednoho zaměstnavatele. Výhodou je to, že partner nemusí odvádět zdravotní a sociální pojištění, pokud částka nepřekročí 10 tisíc Kč za měsíc.
- Dohoda o pracovní činnosti umožňuje pracovní vztah až do poloviny klasického pracovního úvazku, tedy do 20 hodin týdně. Pokud je měsíční odměna nižší než 2500 Kč, neodvádí se z ní zdravotní pojištění, nad tuto částku už nastává povinnost odvodu.
- Poukázky a slevy – pokud je vaše nabídka široká a zajímavá, je určitě na místě nabídnout partnerům možnost výplaty formou poukázky. Tato praxe je velmi oblíbená u e-shopů.
Profesionálové
Pokud spolupracujete s firmami a podnikateli, bude nejčastější formou výplaty faktura. Pokud je firma, která vás propagovala v Česku, vždy si vyjasněte, zda jste vy, či oni plátci DPH a tomu přizpůsobte fakturaci. Více si o podmínkách fakturace vůči firmě v zahraničí můžete přečíst v tomto článku.
Nezapomeňte si v každém případně pro vaše partnery nachystat kvalitní obchodní podmínky. Samozřejmostí je pravidelné schvalování konverzí a výzvy partnerům, kteří překročili minimální výši výplaty.
V AffilBoxu si můžete vše automatizovat. Přečtěte si, jak funguje fakturace v AffilBoxu. Vše vám rádi vysvětlíme a poradíme, neváhejte se zeptat.