Autor článku
Jak sociální důkaz pomůže zvýšit výkon vašeho affiliate marketingu
Na začátku každého zprostředkovaného nákupu vaším affiliate partnerem je sociální důkaz. Víte, co takový sociální důkaz je a proč dokáže zvýšit výkon vašeho affiliate marketingu až o desítky procent?
Kapitoly
Co je to sociální důkaz
Sociální důkaz je psychologický efekt, který je založen na tvrzení, že lidé mají tendenci chovat se podobně, jako lidé kolem nich. Krásným příkladem je právě affiliate marketing a spolupráce s influencery.
Pokud vám někdo, koho považujete za dostatečně silnou autoritu doporučí nějaký produkt, pravděpodobně si ho koupíte taky. Autorita je přece zárukou kvality. Je na tom založený celý affiliate marketing a proto je dobré o sociálním důkazu vědět a umět ho použít ve svůj prospěch.
Sociální důkaz nemusí být jen tvrzení autority, ale může to být také chování masy lidí. Příkladem je působení prázdné a plné restaurace na výběr podniku, do kterého zajdete na oběd. Představte si, že jste v cizím městě a nemáte přístup k internetu Máte hlad a jdete kolem 2 restaurací.
Ty jsou na první pohled zcela totožné. Liší se pouze tím, že v jedné je už jen poslední volný stůl a druhá je zcela prázdná. Kam půjdete na oběd? Většina lidí si vybere plnou restauraci, protože podvědomě vnímají její obsazenost jako záruku kvality.
Pokud máte affiliate partnery, pak sociálního důkazu už v určité omezené míře dávno využíváte. Není ale na čase z něj dostat mnohem víc?
Jak využít efektu sociálního důkazu na maximum?
První krok máte úspěšně za sebou. Váš affiliate partner zaujal návštěvníka svého blogu, videa, profilu na sociálních sítích natolik, že ho dokázal přesměrovat na váš e-shop.
Skvěle! Sociální důkaz zaznamenal první vítězství. A jak se říká, vítězná strategie se nemění. Tak proč nepoužít dalších sociálních důkazů, aby tento nový návštěvník e-shopu neutekl ke konkurenci.
Proč by utíkal ke konkurenci? Protože vás nezná. Sice mu váš affiliate partner popsal, jak super produkt máte nebo dokonce, jak se skvěle chováte k zákazníkům. Jenže to stačilo právě k tomu jednomu kliknutí a přechodu na váš e-shop. Tady je to nová bitva o udržení důvěry a její posílení, které dovede návštěvníka až k zaplacení objednávky.
3 tipy, jak zvýšit důvěryhodnost e-shopu díky sociálnímu důkazu
Existuje více metod a způsobů zapojení sociálního důkazu, pomocí kterých můžete zvýšit důvěru nováčků na e-shopu. Zde si popíšeme 3 nejdůležitější, které se osvědčily již na stovkách e-shopů v ČR a na tisících v zahraničí.
Recenze spokojených zákazníků
Víte, co je tím nejlepší sociálním důkazem a nejpádnějším důvodem, proč nakoupit? Ano, jsou to recenze. Recenze od spokojených zákazníků fungují nejlépe, protože návštěvníka uklidní a dodají mu pocit bezpečí. Zde naleznete více informací o vlivu recenzí na byznys e-shopů.
My si zde ukážeme, jak je efektivně využít a kdy je zobrazit návštěvníkům. Jistě jste se také už setkali s e-shopy, které mají někde dole v patičce odkaz na sekci “Recenze našich spokojených zákazníků”. To je ukázkový případ, jak plýtvat potenciálem získaných recenzí. Najde je minimum návštěvníků a ještě jen, pokud je aktivně hledají.
Naštěstí existuje mnohem efektivnější způsob, jak s recenzemi pracovat.
Zobrazte je aktivně každému, kdo na váš e-shop přijde. Pochlubte se tím, že vás zákazníci mají rádi a jsou spokojeni s vašimi produkty.
Ukažte recenze z Heureky a ze Zboží.cz v malých notifikacích. Zákazník má jistotu, že jste si recenzi nevymysleli, protože ji zaštiťuje další autorita, což ještě více přidá na důvěryhodnosti e-shopu.
Využijte toho, že u vás lidé nakupují
Druhým nejefektivnějším způsobem, jak zvýšit výkon e-shopu je zobrazení posledních objednávek. Ukažte všem, že u vás lidé rádi nakupují. Pokud totiž naprostý nováček na vašem e-shopu uvidí, že na něm lidé pravidelně nakupují, zvyšuje se jeho důvěra a snižuje se strach učinit svůj nákup.
Jestli máte e-shop na platformě Shoptet, máme pro vás jedno vylepšení. V notifikacích totiž můžete návštěvníkům ukázat nejen to, že lidé nakupují ale také co nakupují. Navíc s proklikem na daný produkt.
K čemu je to dobré? Jen si vzpomeňte, jak jste naposledy šli kamenným obchodem a najednou jste si všimli, že někdo kolem vás má v košíku něco, pro co jste sice nepřišli, ale teď to taky chcete. Třeba nanuka v parném letním dni. Hned se zvýšila hodnota vaší objednávky.
A přesně to dělají tyto speciální notifikace v našem Shoptet doplňku.
Také váš affiliate partner bude rád, protože zvýšením hodnoty objednávky zvyšujete jeho provizi. 🙂
Jak může sociálního důkazu využít malý e-shop s minimem objednávek?
Teprve svůj e-shop rozjíždíte a máte třeba jen jednu objednávku za týden a zatím žádné recenze? I tak můžete využít sociálního důkazu. Vzpomínáte si, jak jsem vám na začátku ukázal příklad s plnou a prázdnou restaurací? V online světě běžně nikdo nevidí, že na vašem e-shopu jsou návštěvníci. To se dá ale snadno změnit.
Stačí si na e-shop umístit malé notifikace, které budou nové návštěvníky informovat o tom, že váš e-shop lidé navštěvují. Jen tato malá notifikace má podobný efekt, jako zaplněná restaurace. Kolemjdoucí získají pocit, že je u vás něco správně, když se u vás pomyslné online dveře netrhnou.
Kombinace těchto 3 způsobů zapojení sociálního efekt může výrazně zvýšit výkon vašeho affiliate marketingu a výkon samotného e-shopu.
Vliv sociálního důkazu na affiliate marketing – shrnutí
Sociální důkaz aplikovaný na e-shopu dokáže podpořit dobrou práci vašich affiliate partnerů a zvýšit konverzní poměr návštěvníků, které na váš e-shop přesměrují. Podpořte dobrou práci svých affiliate partnerů a aplikujte sociální důkaz také na svůj e-shop.
Jak využít sociální důkaz pro váš e-shop?
Je to velmi jednoduché. Začněte registrací vhodného nástroje: Ověřený web.
Nástroj propojíte s vaším e-shopem: Ověřený web má připravené návody pro nejpoužívanější e-shopové systémy na trhu, nemusíte se bát technických složitostí.Aktivujte si chytré notifikace zobrazující sociální důkaz a sklízejte úspěchy.
Takto snadno můžete zvýšit konverzní poměr e-shopu o 9,32 %, jako e-shop se sójovými svíčka. Někteří klienti zvyšují konverzní poměr dokonce až o 20 %.