Jak se díky AffilBoxu dají spravovat obchodníci a off-line pobočky
8. 5. 2024
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Jak se díky AffilBoxu dají spravovat obchodníci a off-line pobočky

Pokračujeme v seriálu jak se dá AffilBox využít – nad rámec klasického affiliate marketingu a webových partnerů. Už jsme probrali influencery a ambasadory na sociálních sítích, refferal marketing a vlastní síť, … Dalším využitím, který u našich klientů vídám častěji, je využití měření kuponů (tracking kuponů) pro sledování výkonu klasických obchodníků a off-line poboček a obchodů.

Měření výkonnosti off-line obchodníků nebyl náš prvotní záměr při rozvoji AffilBoxu, ale naši klienti jsou vynalézaví!

Příklad 1. Mateřský e-shop + desítky fyzických poboček

A přesně na tohle nás teď využívají 3 sítě retailových poboček.

Část z nich pracuje tak, že má u off-line poboček (nerozlišujeme tematiku / zboží – zde popisujeme koncept výkonnostního měření) sady kuponů, které jsou zároveň v konkrétním jejich AffilBoxu zaregistrované k „partnerovi“ (konkrétní pobočka) a jejich pracovníci ty kupony rozdávají svým zákazníkům a návštěvníkům.

Ti je posléze (protože obsahují slevovou pobídku) používají na mateřském e-shopu. Tím se perfektně vykrystalizoval výkon jednotlivých poboček a sami pracovníci pobočky jsou motivováni doporučovat kupony.

Celé pobočce a jejich zaměstnancům z toho plynou benefity/odměny.

Doposud to nebylo jak měřit a v reálném čase vizualizovat, takže nebylo možné je takto výkonnostně odměňovat. Po nasazení tohoto měření a cca 2 měsících provozu, kdy si to museli prodejci na místě otestovat, rozdávat kupony, … vidět v reálném čase na pobočce, že jsou aplikovány, …

Tak se zvýšila jejich aktivita 3,5x.

Příklad 2. Off-line obchodníci na konferencích

Dalším kreativním příkladem, jak naši klienti využili měření kuponů v rámci AffilBoxu, jsou fyzičtí obchodníci, kteří využívali vizitky a letáky s personalizovanými kupony. Ty rozdávali v rámci schůzek a návštěvníků v rámci fyzických konferencí.

Tyto kupony se pak daly využít v rámci kontaktního formuláře pro následné domluvení schůzek – obsahem webu/obchodu nebyl typický e-shop (kde by se kupon aplikoval v rámci běžného objednávkového procesu skrze košík), ale lead-genový prezentační web mateřské firmy.

Kupon v sobě měl právě informaci o daném obchodníkovi, se kterým se rozjednaný deal dále vedl = proto ho budoucí zákazníci a zájemci využívali v rámci formuláře pro sjednání schůzky.

Aby jednodušeji navázali s tím původním obchodníkem, který znal jejich byznys-případ.

Nápady od klientů = další možnosti využití:

  • Měření výkonnosti billboardů – unikátní kupony per billboard.
  • Sledování výkonu tištěných periodik – znovu unikátní kupon = 1 inzertní plocha.
  • Fyzické kiosky prodejců v rámci prodejen – skrze API a kupon = měření výkonu.

V těchto případech jsou jako jednotliví partneři v našem systému uměle vytvořené partnerské účty jednotlivých reklamních ploch.

A tím se v reálném čase může sledovat výkon v rámci typicky e-commercového řešení (e-shopu) či lead-genového formuláře (při objednávce služby skrze vyplněný webový formulář).

Jsou vám tyto obchodní případy blízké? Našli jste se v nich?

Napište nám a my je s vámi rádi probereme – ať už skrze sekci Kontakt, nebo hlavní kontaktní e-mail: [email protected].

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení