Autor článku
Jak postupovat při výpadku měření
V případě, že došlo k výpadku měření affiliate konverzí (v situaci, kdy ho zajišťuje kombinace tracking a konverzního kódu = tedy cookies metoda), lze podstatnou část konverzí znovu zachránit. A to přestože se v reálném okamžiku vzniku konverze nezapsaly do naší databáze a tedy nejsou k dispozici ve vaší affiliate instanci.
Kapitoly
Metody měření
Naši klienti mají k dispozici několik metod měření konverzí – díky vloženým .js kódům (tracking a konverzní) v hlavičce webu, skrze volání našeho API, měření trackovatelných kuponů, popřípadě S2S. Níže jsou popsané všechny možnosti pro donahrání konverzí.
API klienti
Pokud došlo k výpadku měření, ale informace o konverzí máte stále na své straně – typicky API klienti pracující s formuláři, leady, či samostatná SAAS, je možné znovu poslat várku vašich konverzí přes API znovu do AffilBoxu.
S2S
Stejná situace platí pro naše klienty, kteří pro měření používají novější metodu server-side trackingu (S2S).
Data o vazbách partnerů na vzniklé konverze máte na své straně vždy uložené, takže je lze zpětně dohrát znovu přes API.
Kde hledat zdroje konverzí – tracking/konverzní kódy
V případě neměření konverzí v daném období je nutné vyhledat informace o doporučených objednávkách na jiných místech – typicky ve vašem analytickém nástroji (v ČR je nejdominantnější Google Analytics – brzy bude jen ve verzi GA4), nebo v administraci vašeho e-shopového nástroje, kde shromažďujete informace o objednávkách a kuponech v nich.
Google Analytics
Nejtypičtějším místem, kde najít informace doporučených objednávkách, je právě Google Analytics. Pro základní přehled se můžete podívat do zdrojů návštěvnosti – Životní cyklus, Akvizice, Akvizice návštěvníků – přepnutí dimenze na Zdroj / médium pro detailnější pohled.
(V základu GA ukazují jen agregovaná data ve stylu Organic Search, DIrect Unnassigned, Organic Social a Referral = pod refferal budout typicky schovaní affiliate partneři, protože na vás odkazují)
Zde si v rychlé kontrole můžete zkontrolovat, jestli v daném dni či časovém rámci přivedli partneři objednávky. V případě že ano, je nutné se podívat do atribučních dat v e-commerce modulu (taktéž v GA), kde už jsou vidět konkrétní objednávky s konkrétními zdroji, které byly v konverzní cestě k jejímu vzniku.
Zde získáte i informaci, že byl součástí cesty affiliate partner a že mu tedy náleží odměna za doporučení objednávky. Na samém místě máte k dispozici (pokud máte typicky nastavený e-commerce modul) i informace o konkrétním ID objednávky, jejím obratu, měně = hodnotách, které potřebujete v dalším kroku využít
Použité kupony
Pokud používáte pro měření affiliate výkonu svých partnerů tzv. trackovatelné kupony, je situace ještě jednodušší. Stačí si ve vašem e-shopovém řešení vyhledat v daném časovém intervalu všechny objednávky, které obsahují některý z affiliate kuponů.
Partnerské kupony, které máte přiřazené ke konkrétním partnerům, najdete vždy ve vašem AffilBoxu – konkrétně v sekci Reklamní kampaně – konkrétní kampaň – Kupóny. Zde máte vypsané všechny kupony, které ve vašem programu používáte jako tzv. trackovatelné. A tedy jaké můžete zpětně kdykoliv použít k dopárování konverzí.
Vložení / import chybějících konverzí
Pokud jste prošli jak váš analytický nástroj, i například databázi použitých kuponů v daném časovém intervalu, můžete přejít k samotnému vložení (jednotlivě) či importu (hromadně) zpět do AffilBoxu.
Tyto cesty jsou rozděleny takto:
- ručně přidat jako Novou konverzi – sekce Statistiky – Report konverzí – Přidat konverzi.
- hromadně přidat dávku konverzí, které si v CSV připravíte pro import přes sekci Statistiky – Hromadné změny – Přidání konverzí.
Stav konverzí
Z jednoduchého principu přidávejte konverze typicky v nerozhodnuté stavu – poté je můžete schválit skrze vaše standardní API, popřípadě znovu v sekci Hromadné změny je dle jejich budoucího stavu (převzato, zaplaceno a nevráceno v zákonné době, …) doschválit kdykoliv.
Článek byl aktualizován v roce 2022 po přidání trackingu skrze S2S / server-side měření a navazuje na předchozí aktualizaci po nasazení měření kuponů v roce 2021.