3. 8. 2022
Jaroslav Janíček
Autor článku
Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 37 - Jak na redesign affiliate webu
Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné.
Výhody redesignu:
- Nová grafika – důvěryhodnost
- technická aktualizace webu – splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu
- Šablony mohou zastarávat – už k nim není podpora developerů
- pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice.
- pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu
Nevýhody redesignu:
- může se toho hodně pokazit 😀
Před redesignem:
- rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí)
- zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp..
Redesign pomocí šablony / builderu
- aktualizovat na novou šablonu
- builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) – velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí
Výhody:
- větší variabilita
- menší náklady (pokud děláte svépomocí)
Nevýhody:
- pořád jste technickým kontaktem vy – pokud se něco pokazí musíte to řešit
- je potřeba ladit rychlost webu svépomocí
Redesign pomocí externí agentury
- je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu)
- Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík)
Výhody:
- nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí
- web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče
nevýhody:
- tato varianta je mnohem nákladnější
- vlastní buildery agentur
Před redesignem webu udělat na webu následující:
- odstranit nepoužívané pluginy
- exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný)
- zálohovat si veškerý obsah
Na co si dát pozor při redesignu:
- textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury
- struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty.
- neměnte více věcí najednou – když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti
Co kontrolovat po redesignu:
- url adresy (jejich struktura)
- nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…)
- Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily)
- návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) – kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu.
- vnitřní prolinkování webu – pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování