Autor článku
AffilBox podcast epizoda 25 - Jak funguje affiliate v e-shopu CBD STAR?
Pro CBDstar je affiliate marketing důležitý akviziční marketingový kanál. Poslechněte si jak jej využívají a jak se jim daří.
„Affiliate marketing je výborný, protože dokáže smysluplně odkomunikovat vlastnosti produktu“
„ Pro nás je affiliate marketing skvělý, protože platíme provizi až potom, co máme objednávku – neznám jiný marketingový kanál, kde to jde!“
„ 80% úspěchu je mít affiliate manažera“
Odkazy z videa:
Affiliate program CBD STAR
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-58
Jarda: Ahoj, vítám tě u dalšího dílu AffilBox podcastu. Dneska máme úplně speciální díl – a jak za chviličku asi poznáte, dnes tu nemám k sobě Ondru, ale mám tady hosta. A tím hostem je můj dlouholetý kamarád Dragan Gašić.
Dragan je spolumajitel jednoho z největších výrobců a prodejců CBD produktů v České republice – CBD STAR. Pokud tedy se pohybujete nějakým způsobem v odvětví CBD nebo jste nějakým způsobem to užívali, tak určitě tuto značku znáte.
Co bych mohl říct o CBD STAR? Protože já je samozřejmě sleduju delší dobu, tak se z nich stává nebo stalo takový jakoby love brand, jsou jakoby dobře vidět, mají dobré marketingové pokrytí. A to je asi všechno, co bych takhle na začátek řekl – a vítám tady i teda Dragana – ahoj, Dragane!
Dragan: Ahoj, Jardo, zdravím všechny posluchače.
Jarda: Super, Dari, ještě se chci zeptat. Řekl jsem na začátek něco – nebo takhle – neřekl jsem něco o tobě? Chceš něco dodat?
Dragan: Myslím si, že na začátek jsi mě, Jardo, uvedl hezky.
Jarda: Super, díky 🙂 Dragane, málokdo o tobě ví, že ty jseš vlastně bývalej affilák. My jsme s Draganem totiž začínali tak affil nějak jako společně, já jsem u toho už ale zůstal. Než se pustíme do té CBD tématiky – co affil, jak ti to šlape?
Dragan: Pokud se ptáš jako affil partner, tak – nebo publisher – tak tam bohužel už jsem úplně skončil, tady toto (Jarda: jasně 🙂 ) jsem pověsil na hřebík.
Jarda: Jasný, jasný. Já vím, že tys nedávno ještě dělal velký srovnávací portál s kosmetikou. Co tě přimělo opustit vody affiliate marketingu a přejít jako do výroby a do prodeje vlastních produktů? Což je samozřejmě úplně jako jiný odvětví, je to složitější. Co tě teda… byl ten impuls?
Dragan: hlavní důvod si myslím, že bylo to, že na začátku podnikání jsem vždycky pracoval s něčím neuchopitelným, něčím bez svého produktu, co jsem mohl prodávat a ošahat si. Tak si myslím, že toto byl ten hlavní důvod.
Jarda: Jo, jo, jasně, protože affil že jo vlastně nemáš ten svůj produkt, máš jenom ten marketingovej kanál, vlastně propaguješ produkty někoho jinýho. Jasně, to je pochopitelný.
Dobře, tak pojďme se podívat na to CBDčko. Jak jsem zmínil, vaše značka se jmenuje CBD STAR – asi nám nejdřív jako řekni, co vlastně CBD STAR je, co představuje a co třeba jako s ní plánujete do budoucnosti nebo v jakým je třeba teďka stavu, co s ní plánujete do budoucnosti – něco nám řekni o tý značce.
Dragan: Tak CBD STAR je společnost – vlastně brand, který vyrábí CBD produkty, jak kosmetiku, tak doplňky stravy. CBD v CBD STARu – vlastně znamená canabidiol, což je látka, která se získává z konopí, a STAR to znamená vlastně hvězda. Protože my s kolegou Davidem jsme takový hvězdy na poli CBD 🙂
Jarda: Jasně, a máte chycenou doménu konopnáhvězda? Hahaha!
Dragan: Haha, nene, nemáme, nemáme!
No, kam směřujeme dál, co je náš plán? Určitě vyrábět další smysluplný produkty, jelikož na trhu je spousta – já bych řekl produktů, který jsou ne moc používaný a nedávají ani moc smysl. Aktuálně jsme omezeni legislativou, protože třeba potraviny, jako pití nebo sladkosti, čokoláda a tak, tak to nelze prodávat. To je potřeba říci, že vlastně tady to, co se tady prodává, tak není úplně „košer“.
Jarda: No já jsem právě chtěl říct, že já jako vidím nějaký produkty třeba že je nějakej drink s CBD, nebo čokoláda s CBD, nějaký sladkosti a takhle – takže to je vlastně jako podle legislativy zakázaný v Český republice?
Dragan: Je to tak, je to aktuálně zakázaný a čekáme, až to povolí. A až to povolí, tak si myslím, že v plánu máme docela zajímavý produkty, který zase těm zákazníkům nějak pomůžou, že to nebude jenom „produkt s CBD“, ale bude přímo určený na nějaký problém nebo na prevenci toho problému.
Chtěli bysme se dále stát jedničkou v kosmetice s látkou CBD. Už minulý rok jsme vydali tři – nebo vlastně jeden nový produkt, tento rok dva nový produkty a máme v plánu dalších spoustu produktů. Nicméně čeká se na to, než všechno bude v pořádku, než se nám dodělají zase legislativní věci ohledně stávajících produktů a budoucích produktů, takže tam to ještě nějakou chvilku bude trvat.
Poslední – možná ani ne poslední v řadě, ale co bych ještě chtěl uvést – tak vzdělávat zákazníky a vlastně širokou veřejnost v oblasti canabidiolu, aj ostatních látek, ostatních canabinoidů. Což jsou ostatní látky vlastně v konopí, protože na povrch teďka se dostává další látka, což je CBG – kanabigerol – a takových látek je daleko víc.
Nicméně na to se taky čeká, než lidi budou vědět, o co jde.
Jarda: Jasně, jasně, rozumím. Jo, vlastně, ono to CBD je – co vím – tak je v takový jako šedý zóně, ono v podstatě to, dá se říct, přišlo velmi rychle, a ta jako – řekněme – justice nebo ta legislativní síla na to nestačila zareagovat. Takže jako předpokládám, že se to asi bude řešit do budoucna, a jako vzhledem k tomu, že já třeba jako taky mám něco načtenýho o CBD, tak si myslím, že to asi do budoucna bude fungovat a že se to začne konečně brát tak, že to jako reálně může pro někoho třeba nějakým způsobem (být) nápomocný. Nechcu úplně jako rozebírat jak nebo co (Dragan: hm, ano!), ale jo!
Dobrý! Takže vlastně vy to máte v nějaký tý šedý zóně, to znamená, že jsou tady asi – předpokládám – nějaký marketingový úskalí toho prodeje CBD – jaký to jsou?
Dragan: Určitě ano, my když jsme začínali s výrobou CBD produktů, potažmo ze začátku před třema rokama s přeprodejem, tak jsme byli informováni o tady těch úskalích, omezeních. Takže nešli jsme do něčeho nového, nicméně máme zakázaný inzerovat na Googlu, na Instagramu a na Facebooku. Vlastně toho se dotýká určitě i další nějaké omezení, určitě nebudeme moct ani na Spotify, Pinterest a tak. Nejsem si jistý, třeba někdo z diváků řekne, že se mýlím, ale myslím si, že to tak je.
Díky tomu, že to máme vlastně zakázaný, tak musíme hledat jiné cesty, kterých je docela dost, ale nějaký jsou efektivní, některé jsou zase méně efektivní, takže pořád si s tím hrajeme.
Jarda: Tak asi jako ta otázka se nabádá – jakou tu marketingovou metodu můžete používat? Takže asi už posluchači chápou, že jedna z těch marketingových metod, která se používat dá, je affiliate marketing 🙂
Dragan: Určitě ano – affiliate marketing je výborný na to, protože dokáže smysluplně odkomunikovat, co to vlastně ten produkt je. A tady je to daleko větší výhoda, oproti třeba kdybysme měli povolenou bannerovou reklamu na Insta nebo na Googlu – tady to, když si oni můžou přečíst o tom anebo – jak to říct – víc vysvětlit od těch publisherů, tak v tom vidím velkou výhodu.
Jarda: Super, super. Ale o affiliate marketingu – k tomu se hnedka dostaneme. Co ještě třeba jako skýtá to úskalí toho prodeje CBD? Protože vím, že těch firem, co je v Česku, je strašně velký množství, nebo respektive teďka vzniká spoustu takovejch firem. Takových bych řekl jako až na hraně nějaký jako morální, morální propasti, kdy jakoby ty produkty propagujou nějakýma takovýma způsobama, který se mi úplně nelíbí.
Co třeba poradit i těm budoucím affiliate partnerům, že by jako dělat rozhodně neměli?
Dragan: Jasně. Je potřeba vždycky mít na paměti, že je to propagace doplňků stravy, který podléhá nějaké legislativě. Takže kdo s tím není… kdo není o tom informován, tak určitě si o tom přečíst. Pokud… myslím si, že by bylo fajn, potom udělat nějaký link, pod tady to video, že by – na tu legislativu, ať to každý ví, co může, co nemůže.
Nicméně je to braný jako reklama doplňků stravy a tam si musíme dávat – i my, vlastně i vy, jako publisheři, si musíte dávat velký pozor, abyste neudělali nějakou chybu.
Takže to velký úskalí, to je právě, že jsme na tenkým ledu, ohledně propagace, musíme si dávat, co může zaznít, co nesmí vůbec zaznít, a jak je vlastně ta reklama formulována.
My už jsme se dostali do takový situace, že to řešíme i s právním týmem, protože je lepší mít dobré spaní a vědět, že to je všechno v pořádku, než pořád přemýšlet nad tím, jestli tato věta nebo tady ten popis produktu je správnej nebo ne.
Dále si dáváme pozor na to, abysme to nepropagovali jako nějaký úžasný všelék, protože to vlastně CBD není a myslím si, že všelék ani neexistuje v dnešní době.
Děláme to tady trošku jinak jak ostatní, díky tomu, že říkáme na rovinu, na co CBD je, co vám to udělá, co od toho nemáte očekávat.
Jarda: Hmhm, super, super. A vlastně teda i affiláci by měli jako zabírat v podstatě stejnej postoj, že jo, měli by to propagovat tak, jak to propagujete vy, protože vy jste zaplatili ty prachy za to, abyste to měli zkontrolovaný od těch právníků.
Máte to zkontrolovaný teďka nově i vlastně – nevím, jestli to můžu tady říct, ale zákulisní informace – nedávno na vás přišla aj kontrola, takže to máte všechno v pohodě, haha 🙂 (Dragan: je to tak! 🙂 ), takže asi nějaká konkurence už začala proti vám jednat (Dragan: ano!). Takže ale jako dobrá zpráva samozřejmě, že jako to máte dobrý, že to máte v pohodě.
Pojďme se podívat na ten affiliate program. Možná ještě bych doplnil – nějaký affiláci, kteří vás budou propagovat, ideálně třeba jenom vás – mohou vám, vašemu affiliate manažerovi napsat s tím, že jako byste se podívali třeba na ten článek, jestli je to takhle v pohodě nebo není?
Dragan: Určitě ano a myslím si, že to by bylo i fajn, protože nikdo nechce šířit nějakou dezinformaci, která vlastně v konečným důsledku tomu publisherovi vlastně… (Jarda: Může uškodit, že jo) – určitě mu uškodí, protože nevrátí se, jelikož to neudělalo to, co by mělo, co se popisuje – co bylo popsané, a ztratí tak toho nějakýho… nějakýho vlastně seriózního zákazníka, který mohl dlouhodobě nakupovat třeba.
Jarda: Jasně, souhlasím. No ono vlastně vždycky, když nedáš jako kompletní informace na tom webu, a ten zákazník zjistí, že je to prostě bullshit, tak se jednak nevrátí na ten web toho affiláka a druhak se nevrátí na ten web toho e-shopu, takže na tom všichni ztratí, což není ten princip toho affiliate marketingu, ten win-win.
OK, pojďme se podívat na ten affiliate marketing – proč jste si ho založili ten – noo, ok, tak proč jste si ho založili, haha, protože nebyla moc jiná možnost, jasně! 🙂
Co je ta motivace toho affiliate marketingu, proč je – dalo by se říct – u vás takovej jako jeden z hlavních kanálů?
Dragan: Ta hlavní motivace, pokud pominu to, že mám zkušenost v affiliate marketingu (Jarda: jasně), což je určitě velký plus, tak bylo najít kvalitní software, který by dělal to, co má dělat a bylo by bez chyby. Mít kvalitní základy, to znamená kvalitní software, což jsme našli, díky Jardovi (Jarda: doplnil bych, že CBD STAR je na AffilBoxu 🙂 ), haha!
Dále bych uvedl diverzifikace marketingových kanálů určitě. Tím, že jsme omezeni, tím, že můžeme používat influencery, PR, printy – ať nevyjmenovávám všechno. Nicméně jsme omezeni tím, že nemůžeme používat Google, Insta, Facebook – což na to lidi krásně jako koukaj a dělá nám to nějaký konverze – tak jsme si řekli – co dál?
A ten affiliate marketing je pro nás úplně skvělej. I hlavně kvůli tomu, že pro nás jako pro klienta, tak vlastně platíme, až když se stane nějaká konverze. Což nic mě nenapadá, kde to v jiným marketingovým kanálu jde, takže úplně skvělá věc.
Určitě důležitá, další důležitá motivace je vyšší příjmy. Zvyšuje to povědomí, zvyšuje to důvěryhodnost, zvyšuje to hlavně příjmy.
Jarda: To znamená – zvyšuje to příjmy, to znamená že vlastně z toho affiliate marketingu vám chodí vlastně jako noví zákazníci? Není to tak, že byste… že by v podstatě ti partneři promílali už vaše stálý, ale že vlastně jako vám to zvyšuje příjmy, takže předpokládám vám tam chodí spíš jako noví zákazníci, tím pádem affiliate je pro vás spíš akviziční kanál?
Dragan: Jo, určitě ano. Dalo by se tak říct, že po nějaký kontrole nových a stávajících, tak určitě akviziční.
Jarda: Super, super. O affiliate program – staráte se sami? Vzal sis to na triko jako bývalej affilák nebo máte affil manažera?
Dragan: Naštěstí nevzal 🙂 (Jarda: hahaha!) Nebyly by nervy ani kapacita, a přenechali jsme to člověku, kterej je profesionál, který ví, zavedl procesy, takže zlatý člověk – Zdeněk, (Jarda: haha) náš affiliate manažer, na kterýho se můžeme vždycky obrátit se vším a on na nás, tak on nám to manažuje.
Jarda: Supr, supr. Já bych doplnil, že to je – že se jedná o Zdenka Matušku, což je vlastně affiliate manažer, co prošel úplně prvním školením AffilBoxu pro affiliate manažery. Takže jsme strašně rádi, samozřejmě, že to mělo nějakej efekt, a že z toho vznikli lidi, kteří fungujou a který jako reálně přiváděj e-shopům další jako peníze z obratu z toho affiliate programu.
OK, pojďme dál!
Množství affiliate programů na CBD a vlastně i samotných e-shopů docela roste, jak jsme už zmiňovali, je jich tady jako spoustu takových nových.
Proč by partneři měli propagovat vaše produkty? V čem jsou jiný? V čem se odlišujete?
Dragan: Odlišujeme se, myslím si, komunikací. Komunikací, jak na veřejnost působíme, snažíme se být transparentní, důvěryhodní – takže nejdeme úplně do všeho. Nechceme se stát… nechceme být spíš jako kvantitativně, ale kvalitativně vidět.
A tím pomáháme vlastně publisherům, že vlastně když jsme vidět na kvalitních, tak když si nás začnou googlit, tak oni mají dobře zaindexovanou stránku, tak přes ně se proklikává docela dost už, ze zkušenosti říkám.
Vyrábíme sami – máme certifikované výrobny, i – nechcu říct produkty, ale suroviny, protože produkty – to neexistuje prostě, certifikovat produkt.
Takže všechno, co tady děláme, tak vlastně máme ve vlastní režii a na vysoký úrovni. A myslím si, že to se potom odráží ve kvalitě těch produktů, takže zase na druhou stranu – ten člověk, když dostane to, co chce, tak se vrátí. Pokud ten člověk se dostal přes publishera, tak se můžou očekávat další konverze, takže je tam… jsou to vracející se vlastně zákazníci.
Dále si myslím, že i ta provize, co tam nabízíme, že je zajímavá pro publishery. Řešíme spoustu individuálních spoluprací, takže pokud někdo má co nabídnout, tak určitě ať se ozve, jsme tomu otevření.
Jarda: Super, jenom já tady ještě do toho – vlastně my to máme jako další otázku, ale když jsi o tom začal mluvit, tak já to rovnou tady zmíním. Jakou vlastně teda máte tu obecnou provizi? Nebo tu základní provizi pro ty affiliate partnery?
Dragan: Základní provizi nabízíme 15%.
Jarda: 15%! Super – a kolik je průměrná provize ve vašem affiliate programu?
Dragan: Když tak se zamyslím tak cca 223 korun 🙂
Jarda: Super, super… jo! Skvělý! To znamená, že se prodává zboží poměrně drahý, protože vlastně ta provize je řekl bych nadstandardní za jeden prodej, za jednu objednávku.
Ještě bych se zeptal jednu věc – těch 15% – v případě, že ti partneři opravdu vytvoří třeba kvalitní obsah, mají nějakou zajímavou metodu propagace, mají – já nevím – e-mailový databáze, něco… je možný s tou provizí hýbat směrem nahoru? Že vlastně jako se dají motivovat lepší provizí?
Dragan: Určitě ano. Jak jsem už uvedl, kdo toto má, ať se ozve, my to vlastně i vyhledáváme, a budeme rádi, že můžeme využít i tady… nějaký kvalitnější obsah za více provize.
Jarda: Super, super, super. Takže všichni partneři, co posloucháte, co máte kvalitní obsah, co děláte dlouhodobě kvalitní autoritativní weby, tak určitě se ozvěte tomu Zdenkovi a určitě něco vymyslí.
OK, pojďme teda dál.
Když tam máte nějaký ty affiliate partnery, když se vám tam regnou – co jim jako poskytujete, aby byli schopni lépe propagovat vaše produkty?
Dragan: Co mě teďka napadá, tak poskytujeme vlastně cokoliv, co si řeknou… (Jarda: Hm, to je dobrý! Haha!)
S čím máme ale velkou zkušenost, tak to jsou produkty k testování. Kdo má recenzní web anebo blog, kde to chce zrecenzovat, otestovat, vyzkoušet si to – tak nabízíme produkty víceméně jakýkoliv, který si řeknou. Máme velkou databázi fotek vlastních, jak imidžových, tak produktových. Většinou si můžou i vzít texty, který si ale potřebujou změnit, aby to nebyl duplicitní obsah.
Slevový kódy nabízíme – určitě se můžeme domluvit na slevových kódech, který jsou unikátní pro nich.
A bannery – klasický bannery.
Jarda: Jasně, jasně, supr. Takže vlastně tak jako všechno, co tak v podstatě e-shop může nabídnout. Ještě se zeptám – máte tam nějakej xml feed, kterej můžete nabídnout partnerům?
Dragan: I to máme – na to jsem zapomněl, máme ano, xml feed (Jarda: supr) – vlastně můžeme ho doplnit i o parametry, který si řeknou, takže to je taky modifikovatelný.
Jarda: Super, super, jo. Vy těch produktů ale máte vlastně jako méně, žejo, jaks říkal, vy jdete spíš na tu kvalitu, než na tu kvantitu, takže ten xml feed možná ani není potřeba tolik, ale jako dobrý vědět, že je tam kdyžtak dostupnej. Super.
Jo jinak ty produkty na testování můžu potvrdit, já sám jako mám recenzní web, takže.. Dragan mi dal nějaké produkty. Takže opravdu nekecá a dávají produkty na testování.
Dobře, teďka nás poslouchají nějaký partneři – jaký typ partnerů vy preferujete? Preferujete jaks říkal právě ty recenzní weby nebo spíš třeba katalogy? Cashbacky? Nebo úplně jinou skupinu? Co rádi uvidíte?
Dragan: Já bych to asi… uvedl bych to, že nepreferujeme nikoho konkrétního. Že kdokoliv, kdo má něco, a má co nabídnout, tak budeme rádi za to. Takže žádná preference u nás není.
Jarda: Super, takže vlastně umíte pracovat se všema těma skupinama a jste schopni nějakým… jo, super, jo to je skvělá zpráva. Asi chápu, že je to taky jako způsobený tím, že těch marketingových kanálů není tolik, ale jako skvělá zpráva, takže všichni partneři vás můžou propagovat.
Viděl jsem – nebo – vím, že využíváte influencer marketing.
Máte ho v rámci affiliate programu nebo ho řešíte separátně?
Dragan: Řešili jsme ho separátně, aktuálně teďka jsme přešli na AffilBox PRO, kde to taky umožňuje manažovat. Takže těším se na to, až si to vyzkouším a až to dáme pod jednu střechu, ať to není roztříštěný.
Jarda: Super, super.
Já jenom tady doplním, to jsme řešili vlastně, že určitě když nás posloucháte, tak to víte, že AffilBox má trackovatelné kupóny – že vlastně vy můžete v AffilBoxu vystavit kupón konkrétnímu influencerovi, a aniž by tam vznikl nějaký klik nebo zapsala se cookies do prohlížeče, tak pokud ten kupón je použitý, tak vzniká vlastně ta objednávka tomu partnerovi, tomu influencerovi. Takže skvělý třeba na použití Instagram, You Tube a tak dále.
Ten váš affiliate program – my obecně říkáme našim klientům, že rozjetí affiliate programu trvá tři až šest měsíců. Samozřejmě není výjimka, když to trvá méně, není výjimka, když to trvá déle.
Jak dlouho to trvalo vám? Než vám ten affiliate partner, nějakej, jakejkoliv, přivedl první objednávku?
Dragan: Pokud si dobře vzpomínám, tak je to den nebo dva (Jarda: wow!), maximálně dva dny. (Jarda: wow, haha! Oukej!) Tímto zdravím slečnu H.! (Jarda: hahaha, oukej!) Ale tuším, že to byl den nebo dva…
Jarda: Ok, předpokládám ten partner už měl nějakej traffic, už měl nějakou návštěvnost a vlastně ihned zařadil to zboží do toho svýho funnelu a hnedka to přivedlo objednávky. Jo, super.
Jako toto samozřejmě – pokud nás poslouchají i nějaký inzerenti – tak den dva je jako opravdu extrémně dobrej extrém, haha! Opravdu většinou trvá těch tři až šest měsíců, ale právě jsou tady i tyto jakoby šťastný výjimky. Super!
Pokud to můžeš říct – jaké procento vám přináší obrat z affiliate marketingu? Vůči celkovému obratu třeba maloobchodnímu?
Dragan: Pokud počítám poslední čtvrtletí, poslední tři měsíce, tak tam se pohybujeme kolem 10% .
Jarda: Kolem 10%, to je super, jo. To si myslím, že je jako skvělý číslo. On affiliate marketing jako nikdy nemá úplně tendence být třeba u e-shopu 50% příjem nebo 50% jakoby obrat, takže si myslím, že 10% je velmi solidní číslo.
Dragan: A je dobrý, že vlastně ještě to má kam růst – a na to se těším!
Jarda: Je! Určitě, určitě, souhlasím. Souhlasím, já si myslím, že to odvětví se strašně rozvíjí. A hlavně když vy vlastně teďka spouštíte tu kosmetiku, tak můžete zasáhnout obrovský množství nových partnerů, že jo, protože toto je úplně novej segment.
Proč je podle tebe zrovna váš affiliate program úspěšný?
Dragan: V poznámkách mám napsaný, že protože tady máme Jardu a Zdeňka! (Jarda: haha!) Ale abych to rozvedl, abych byl víc konkrétní. Tak já si myslím, že – určitě dobrý základy, dobrýho manažera. To je 80% úspěchu.
Dál bych uvedl, že je to zřejmě soubor aktivit, marketingových, a tý komunikace, kterou vlastně děláme. Ono je to hezky vidět, kdy třeba máme nějakou propagaci – plácnu – třeba na printu nebo nějakou velkou slevovou akci u jinýho partnera – nemyslím teďka affiliate, ale úplně něco jinýho. Tak je tam vidět, že vlastně i toto pomáhá tomu, že je víc affiliate konverzí, protože lidé začnou hledat, a když to najdou u nějakého publishera, tak si o tom počtou, zvýší se vlastně konverzní… nebo vlastně důvod, proč nakoupit a aji tímto se vlastně zvedá tady ta úspěšnost z toho affiliate programu.
Takže určitě celej ten soubor tady těch aktivit, co my děláme, aktuálně.
Jarda: Skvělý, jo, určitě souhlasím. Ta brandová reklama vždycky těm affilákům pomáhá, protože čím větší brand je, čím je známější, čím ten vlastně e-shop nebo inzerent do toho víc šlape, do tý reklamy, tak tím potom samozřejmě ti affiláci mají tu jednodušší propagaci.
Takže super a vlastně jak říkáš print – jenom abych řekl – print znamenají tištěné média, že?
Dragan: Přesně tak, ano ano, to jsem neuvedl, jo. Tištěná média.
Jarda: jo jasně, jasně. Jo, skvělý, takže vlastně váš brand hledají affiláci, tam hledají váš brand, jestli je to kvalitní, affiláci tam mají recenze, že je to kvalitní, a tím pádem vznikají konverze. Takhle by to mělo být, super.
Mám tady poslední otázku na tebe, ale to asi ani jako nemusíme říkat.
Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu?
A my jsme to jako víceméně tak nějak jako… (Dragan: někde to tam zaznělo) jako několikrát zaznělo asi… (Dragan: ano, ano)… takže to asi ani rozebírat nebudeme, spíš bych se tě chtěl zeptat, jestli na závěr našeho rozhovoru chceš něco říct? Ať už to chceš vzkázat partnerům nebo konkurentům – kdyžtak to dáme, že je to od 18+, hahaha!
Dragan: Ne, to určitě ne 🙂
Určitě bych všechny pozdravil, doporučil bych jim, ať do affiliate spolupráce… ať do affiliate marketingu jdou. Publisherům, ať se toho nebojí a ať hlavně myslí na kvalitu, ať vytváří kvalitní obsah, protože to se vždycky vrátí.
Jarda: Super, já myslím, žes to krásně tak jako shrnul a je to vlastně v duchu toho, co my tady s Ondrou na podcastu kážeme. Že prostě kvalitní obsah, kvalitně dělaná práce dlouhodobě přináší úspěch. Je to vidět v affiliate marketingu, je to vidět i s vaším brandem, kterej je prostě skvělej.
Jo, hele! Super, díky moc, žes přijal mý pozvání na rozhovor! No a my se jdem navečeřet a díky a mějte se, a díky, že posloucháte!
Dragan: Mějte se všichni! Díky, Jardo!