Autor článku
Generátor partnerských odkazů / deeplinků
Máme pro vás novinku, která je určená především začínajícím partnerům, ale z vlastní zkušenosti víme, že ji využijí i letití affiláci. Je to generátor affiliate odkazů, neboli deeplinků.
Cílem této nové funkce je ulehčit a zrychlit vytváření nových partnerských odkazů. Pro nás je totiž přirozené, že lze v rámci affiliate programu odkazovat nejen na hlavní stránku.
Ta je běžně v partnerském programu označená jako hlavní propagační odkaz. Dalším důvodem je zmenšit šanci pokazit si partnerský odkaz nesprávným zápisem/řazením kanálů, apod.
Z pozice inzerenta jste mohli partnerům ulehčit rozhodování a vytvořit co kategorii webu, to separátní odkaz, ale generátor je mnohem užitečnější a rychlejší cestou. 🙂
Kapitoly
Odkazování nejen na HP
Doposud nikde v našem systému nebylo vysvětlené (ač to nahrazují šikovní affiliate manažeři jednotlivých programů), že se dá odkazovat i na všechny podstránky daného inzerenta. Typicky u e-shopu je ta pravděpodobnost hraničící s 100 %. To je právě princip tzv. deeplinků – neboli odkazů, které směřují hlouběji do struktury webu.
Neboli můžete návštěvníka poslat na hlavní stránku, ale pro lepší konverznost se doporučuje ho poslat na detail produktu – či nadřazenou kategorii.
U SAAS kampaní či leadgen to nemusí být vždy pravda, protože inzerent může mít pro affiliate kampaň připravenou vlastní landing page, na které jsou správné trackovací kódy. Neboli zde si ohledně toho udělejte testovací proklik, nebo napište svému affiliate správci – třeba přes nový Kontaktní formulář.
Co generátor umí
Vytvoří vám finální partnerský odkaz s vaším affiliate ID, a to z jakékoliv zadané URL adresy daného inzerenta. Neboli už si nemusíte pamatovat jak se skládá tvar partnerského odkazu, ale rovnou vám ho systém pomůže vytvořit.
Doplňujeme propagační kanály
Také vám ulehčí náš nový generátor přidávání tzv. propagační kanálů. Pro mnohé to bude novinka, protože v samotné aplikaci nebyla možnost je přidávat, takže partneři je přidávali sami pomocí parametru a_cha.
Je to škoda, protože je to letitá funkce – návod na jejich používání je z roku 2014 – která vám ulehčí analytiku vaší partnerské propagace. Přehled svých kanálů, co přivádějí návštěvnost, si můžete vždy kontrolovat v sekci Report kanálů.
Kanál je určitou obdobou značkování URL adres podobnou například UTM parametrům, které jistě budete znát z jiných marketingových kanálů a Google Analytics.
Generování odkazu
Do generátoru tedy vložíte jak vlastní URL adresu inzerentské podstránky, ale právě i samotný kanál a po kliku na Generovat získáte finální partnerský odkaz. Ten si můžete na klik (ikonkou se symbolem) zkopírovat a hned nasadit na web.
Rozdíl mezi Basic a PRO licencemi
Partneři v rámci affiliate programů běžících na AffilBoxu Basic, mají k dispozici jen 1 reklamní kanál. Ti, kteří mají inzerenty s PRO licencí, mají neomezený počet kanálů, které se za sebou řetězí – i těm ulehčí přípravu právě nový generátor.
Jak poznám, na jakém typu licence běží daný affiliate program?
Jednoduše – je to vždy vypsané v patičce daného programu. Jak na registrační stránce, tak po přihlášení.
Bude se generátor dál rozvíjet?
Ano, bude – je to naše letitý záměr, připravit pro naše klienty základní funkčnost, či modul (chcete-li), který postupně rozvíjíme dle zpětné vazby. Už teď víme, že máme v plánu sdružit s tímto generátorem i hlavní odkaz dané kampaně a vytvořit správu/administraci již použitých kanálů pro rychlejší tvorbu podobných odkazů.