Autor článku
GDPR - zašifrování e-mailových adres v ID transakce
Některé provizní programy používaly jako identifikátor transakce e-mailovou adresu zákazníka. E-mailová adresa je ale velmi citlivým údajem, se kterým je potřeba nakládat obzvlášť opatrně.
Kapitoly
2 metody, jak ošetřit GDPR a e-maily
V souvislosti s GDPR jsme připravili dvě možnosti, jak můžete vyřešit zobrazení e-mailové adresy u konverze jako unikátního identifikátoru transakce, abyste chránili soukromí vašich klientů.
První možností je hash funkce, která zakóduje zpětně všechny e-mailové adresy, které jste u kampaní evidovali. Tato funkce je nevratná, zvažte tedy dobře její použití.
Skrytí jen části e-mailové adresy
Alternativou je pak možnost skrýt část e-mailové adresy, nebo její celou podobu, vašim propagačním partnerům. Tato varianta je vratná. Administrátoři programu uvidí v tomto případě vždy e-mailovou adresu v originální podobě.
Kde to vše nastavit?
Obě funkce najdete v levém menu pod položkou GDPR:
Ve spodní části obrazovky následně uvidíte obě zmiňované funkce.
První variantou je zmiňovaná možnost schovat část nebo celou e-mailovou adresu zákazníka vašim partnerům. Vy nadále adresy uvidíte v plné podobě.
Můžete vybírat ze 4 variant – viditelná celá adresa, skrytí části před @, skrytí části za @, nebo skrytí celé adresy:
Nezapomeňte po výběru položky uložit nastavení.
Nezvratná změna e-mailů na hash
Pokud si přejete změnit adresy z bezpečnostních důvodů kompletně i pro všechny administrátory, a to napořád, využijte druhé funkce. Umožňuje jí tlačítko Vytvořit hash z adres:
Tato funkce zakóduje e-mailové adresy takovým způsobem, aby nebylo možné zjistit původní znění e-mailové adresy. Funkce je nevratná, použijte jí tedy s rozmyslem.
Máte nějaké otázky? Rádi pomůžeme, napište nám, nebo zavolejte!
Máte nastavené i další kroky k GDPR?