AffilBox Podcast epizoda 16 – Jaké jsou druhy affiliate partnerů a jak s nimi pracovat
19. 3. 2021
Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Autor článku

AffilBox Podcast epizoda 16 - Jaké jsou druhy affiliate partnerů a jak s nimi pracovat


AffilBox na apple podcast


AffilBox podcast na Spotify


AffilBox podcast na Google Podcasts


AffilBox podcast na RadioPublic


AffilBox podcast na Pocket Casts


AffilBox podcast na Breaker



Recenzní weby:

– Budují obsah na své zkušenosti s produktem

– Objektivně hodnotí parametry a vytvářejí recenze a srovnání

– Mají velkou důvěru mezi zákazníky

– Obvykle díky velké návštěvnosti dokáží přinést mnoho prodejů

 

Jak s nimi pracovat?

– Je dobré jim poslat zboží na vyzkoušení a sepsání recenze, popřípadě jim dát přístup do vaší aplikace, služby, atp…

– Velké portály si nechají často zaplatit za vložení recenze – vzhledem k tomu, kolik to může přinést prodejů, tak se to vyplatí.

– Velké recenzní portály se nechtějí zaměřovat pouze na jeden affiliate program a rádi se zapojí do menších a samostatných programů

– Díky tvorbě autorského obsahu (buduje vám brand, SEO, …) si typicky zaslouží větší provize.

Cashback portály:

– Dělí se o affiliate provizi se svým uživatelem

– Konsolidují nabídky všech e-shopů

– Velmi oblíbené mezi zákazníky

– Loajalita zůstává obvykle s cashback portálem

– Zákazníci věrní cashback portálu budou hledat primárně eshop tam a často nakoupí u konkurence, pokud má affil program

Jak s nimi pracovat?

Cashbacky mají velké databáze kontaktů (mail, telefon, push notifikace, appka, atp…) a tak se vaše nabídka dostane rychle mezi velké množství zákazníků

– Pokud máte akci, slevu, nové zboží, informujte o tom cashback a zeptejte se za jakých podmínek vám dají extra propagaci

Kuponové weby:

– Sdružují slevové kupóny z mnoha affiliate programů

– Lidé si často hledají kupón až v košíku

– V případě, že je vaše strategie zaměřená na slevy, jsou vhodným partnerem

 

Jak s nimi pracovat?

– Úplně stejně jako s cashbackovými partnery. Pokud mají nějaké kontakty na partnery a nebo jsou schopni a ochotni umístit kupón na homepage nebo na dobře navštěvovaném místě webu.

Affiliate katalogy:

– Agregují XML feedy z různých e-shopů za účelem ucelené nabídky pro návštěvníka

– Agregují buď na základě ceny (jako heureka.cz) nebo na základě oboru (jako favi.cz, glami.cz, modio.cz, atp…)

– Vhodný partner pro e-shopy

 

Jak s nimi pracovat?

-Katalogoví partneři se vyznačují tím, že dělají desítky až stovky webů. Je proto dobré mít pro ně připravené xml feedy a nejlépe segmentované.

Magazíny a blogy:

-Zaměřují se na psaní o obecných a specializovaných tématech

-Budují kolem sebe komunitu a návštěvníci jim důvěřují

-Texty nebývají obvykle prodejní a proto se často kombinují s katalogovou sekcí

 

Jak s nimi pracovat?

– Protože jeden z nejzajímavějších obsahů jsou právě srovnání a recenze, e možné i magazínům a blogům nabídnout produkty na testování

– Je dobré například využít svých SEO nástrojů a poskytnout jim nápady na obsah.

Influenceři:

– Tvoří kolem sebe komunitu, která věří jejich úsudku

– Vytváří obsah, který resonuje s konkrétní cílovou skupinou

– Problém je, že velké množství influencerů kolem sebe buď nemá nakupní komunitu a nebo neumí prodávat

– Často chtějí zaplatit dopředu za přidání sociálního příspěvku

 

Jak s nimi pracovat?

– Doporučujeme využít funkci AffilBoxu “Trackovatelné kupóny” k vystavení speciálních kupónů a testování schopnosti prodávat jednotlivých influencerů.

– Pokud influencer dokáže přivést objednávky je pak možné jim platit dopředu za vložení obsahu, protože si dokážeme spočítat výnosnost.

Ostatní:

– PPC specialisti (AdWords, FB, Google Shopping, atp…)

– Retargeting

– Velké obsahové portály typu novinky.cz

– Jedna nejmenovaná aplikace, kterou Jarda do měsíce spustí 😀

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení