Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 16 - Jaké jsou druhy affiliate partnerů a jak s nimi pracovat
Kapitoly
Recenzní weby:
– Budují obsah na své zkušenosti s produktem
– Objektivně hodnotí parametry a vytvářejí recenze a srovnání
– Mají velkou důvěru mezi zákazníky
– Obvykle díky velké návštěvnosti dokáží přinést mnoho prodejů
Jak s nimi pracovat?
– Je dobré jim poslat zboží na vyzkoušení a sepsání recenze, popřípadě jim dát přístup do vaší aplikace, služby, atp…
– Velké portály si nechají často zaplatit za vložení recenze – vzhledem k tomu, kolik to může přinést prodejů, tak se to vyplatí.
– Velké recenzní portály se nechtějí zaměřovat pouze na jeden affiliate program a rádi se zapojí do menších a samostatných programů
– Díky tvorbě autorského obsahu (buduje vám brand, SEO, …) si typicky zaslouží větší provize.
Cashback portály:
– Dělí se o affiliate provizi se svým uživatelem
– Konsolidují nabídky všech e-shopů
– Velmi oblíbené mezi zákazníky
– Loajalita zůstává obvykle s cashback portálem
– Zákazníci věrní cashback portálu budou hledat primárně eshop tam a často nakoupí u konkurence, pokud má affil program
Jak s nimi pracovat?
– Cashbacky mají velké databáze kontaktů (mail, telefon, push notifikace, appka, atp…) a tak se vaše nabídka dostane rychle mezi velké množství zákazníků
– Pokud máte akci, slevu, nové zboží, informujte o tom cashback a zeptejte se za jakých podmínek vám dají extra propagaci
Kuponové weby:
– Sdružují slevové kupóny z mnoha affiliate programů
– Lidé si často hledají kupón až v košíku
– V případě, že je vaše strategie zaměřená na slevy, jsou vhodným partnerem
Jak s nimi pracovat?
– Úplně stejně jako s cashbackovými partnery. Pokud mají nějaké kontakty na partnery a nebo jsou schopni a ochotni umístit kupón na homepage nebo na dobře navštěvovaném místě webu.
Affiliate katalogy:
– Agregují XML feedy z různých e-shopů za účelem ucelené nabídky pro návštěvníka
– Agregují buď na základě ceny (jako heureka.cz) nebo na základě oboru (jako favi.cz, glami.cz, modio.cz, atp…)
– Vhodný partner pro e-shopy
Jak s nimi pracovat?
-Katalogoví partneři se vyznačují tím, že dělají desítky až stovky webů. Je proto dobré mít pro ně připravené xml feedy a nejlépe segmentované.
Magazíny a blogy:
-Zaměřují se na psaní o obecných a specializovaných tématech
-Budují kolem sebe komunitu a návštěvníci jim důvěřují
-Texty nebývají obvykle prodejní a proto se často kombinují s katalogovou sekcí
Jak s nimi pracovat?
– Protože jeden z nejzajímavějších obsahů jsou právě srovnání a recenze, e možné i magazínům a blogům nabídnout produkty na testování
– Je dobré například využít svých SEO nástrojů a poskytnout jim nápady na obsah.
Influenceři:
– Tvoří kolem sebe komunitu, která věří jejich úsudku
– Vytváří obsah, který resonuje s konkrétní cílovou skupinou
– Problém je, že velké množství influencerů kolem sebe buď nemá nakupní komunitu a nebo neumí prodávat
– Často chtějí zaplatit dopředu za přidání sociálního příspěvku
Jak s nimi pracovat?
– Doporučujeme využít funkci AffilBoxu “Trackovatelné kupóny” k vystavení speciálních kupónů a testování schopnosti prodávat jednotlivých influencerů.
– Pokud influencer dokáže přivést objednávky je pak možné jim platit dopředu za vložení obsahu, protože si dokážeme spočítat výnosnost.
Ostatní:
– PPC specialisti (AdWords, FB, Google Shopping, atp…)
– Retargeting
– Velké obsahové portály typu novinky.cz
– Jedna nejmenovaná aplikace, kterou Jarda do měsíce spustí 😀