Dokonalý popis provizního programu
28. 10. 2015
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Dokonalý popis provizního programu

Představte si mladého muže (ale klidně i ženu :-), která s affiliate začíná. Proto, aby se stal vaším partnerem, bude potřebovat informace, které by ho motivovaly k registraci.

Jaké informace to jsou?

Představte si teď ještě jednu osobu – zkušeného affiláka, který se ve světě provizí pohybuje jako ryba ve vodě. Doslechl se o vašem programu – třeba mu jej někdo doporučil. Přijde k vám na webové stránky a – teď je přesně ten moment, který rozhodne, jestli se registruje, kontaktuje vás, nebo odejde a už se nejspíš nevrátí.

Zůstaňte ještě chvilku v pohledu tohoto potencionálního partnera a zkuste si tipnout, které informace a jaký způsob jejich podání pro něj budou to pravé.

My se vám to samozřejmě pokusíme usnadnit – připravili jsme vám seznam bodů, na které byste neměli zapomenout.

V čem se liší váš affiliate od ostatních?

Váš provizní program je unikátní – vyzdvihněte, v čem jste právě vy nejlepší. Je to mimořádná délka cookies? Zajímavě nastavený systém odměn? Nebo je vaše jedinečnost už ve vašem podnikání? Můžete jmenovat např. to, že máte všechno zboží skladem, expedujete mimořádně rychle, máte dopravu zdarma, a pod. Možná se vám bude zdát, že jsou to argumenty spíše pro zákazníky – ale váš partner chce, aby to, co doporučí, byla opravdu mimořádně kvalitní záležitost – na kterou bude zákazníky vodit rád a s jistotou, že kdo nakoupí, neprohloupí.

Kdo je vaše cílová skupina = vaši zákazníci?

Tato část je poměrně podstatná – vy sami určitě nejlépe víte, kdo si vaše zboží nejčastěji kupuje. Vaši partneři by měli mít ve svém vlivu stejnou cílovou skupinu jako vy. Buďte co nejvíce detailní a rozepište vašeho typického zákazníka. Určitě nestačí popis typu: Cílová skupina = veřejnost, ženy a muži 20-70 let. V tomto směru není podstatné, kdo všechno si vaše zboží může v principu koupit, ale to, kdo si jej opravdu kupuje. Jsou u vás na konci rozhodovacího procesu muži, nebo ženy? V jaké jsou životní situaci? Řeší koupí vašeho produktu nějaký problém? Co dalšího by mohly potřebovat?

Základní charakteristika vašeho affiliate programu

  • Výše odměny za prodej
  • Délka cookies
  • Minimální výše výplaty
  • Frekvence vyplácení provizí
  • Povolené a vítané způsoby propagace

Nezapomeňte uvést také odkaz na obchodní podmínky

V AffilBoxu vložte odkaz do Nastavení – Nastavení aplikace. Jakmile jej uložíte, budou partneři při registraci muset podmínky odsouhlasit.

Kontakt na affiliate manažera

Nebo prostě osobu, která má váš affiliate na starosti. Čím více kontaktních způsobů uvedete, tím lépe. Váš affiliate manažer by se rozhodně před partnery neměl schovávat. Pokud má pocit, že se některé dotazy opakují a obtěžuje ho to, je čas vytvořit pro partnery manuál nebo znalostní databázi.

Vizuál

Je dobré komunikovat s vašimi partnery tak, aby to bylo příjemné oběma stranám – pokud máte množství mladších affiliate partnerů, nebojte se trošku odlehčit a psát vtipně, neformálně. Určitě můžete popis vašeho programu odlehčit obrázky, videem, pohrát si trošku se styly a například nadpisy barevně odlišit od zbytku textu.

Vše už víte

Nyní již víte, co a jak připravit, aby vaši partneři neměli nejmenší pochyby, že registrace do vašeho provizního programu je ten nejlepší krok. Pokud máte vlastní licenci AffilBoxu, můžete všechny tyto informace vložit v levém menu – Nástěnka. Zcela vpravo dole klikněte na Upravit tento text.

Přejeme vám mnoho nadšených partnerů – a můžeme-li jakkoliv pomoci, rádi tak učiníme!

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení