30. 4. 2014
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Co je a jak vznikne konverze

Zajímá vás, jak vlastně funguje celý proces započítání konverze? Máte pocit, že se na stránce dějí nějaká kouzla a najednou se z toho započítá proklik a následně konverze?

Na začátku se zrodila reklamní kampaň

Díky reklamní kampani získal majitel účtu AffilBox tracking kód a konverzní kód. O těchto dvou pomocnících si řekneme více v dalších článcích. Tyto kódy vložil na web a vy jako partneři/inzerenti jste získali možnost si reklamní kampaň otevřít, vybrat reklamní prvek a díky němu začít propagovat produkt/službu.

Doporučení klienta

Poté co jste udělali kampaň/dali na svůj web odkaz z reklamní kampaně, začíná ta pravá zábava. Od této chvíle se díky kódům, co má majitel na svém webu mohou započítávat statistiky a konverze. Většinou se nejdříve započítá proklik. Co se přitom všechno stane?

Uložení cookies

Pokud zákazník, který jde na cílový web přes váš odkaz na tento odkaz klikne, dostane se na web majitele a nahoře v URL adrese je za adresou webové stránky přidán affiliate parametr ?a_box, který se stará o to, že je proklik uznán správnému uživateli. V tuto chvíli se děje několik věcí:

  • Tracking kód na webu rozšifruje affiliate parametr a zjistí, kdo klienta přivedl a započítá se proklik do statistiky.
  • Tracking kód uloží do klientova počítače cookies, která je použita při provedení objednávky.

Započítání konverze

Nyní má klient uloženou cookies ve svém počítači na určitou dobu (dle nastavení platnosti cookies). Pokud se vrátí na web a provede objednávku, tak se v poslední kroku objednávky (většinou na děkovací stránku) umisťuje konverzní kód.

Ten zařídí to, že se podívá na cookies a zjistí partnera, který zákazníka přivedl na web. Konverzní kód tedy zjistí partnera a zašle do AffilBoxu informaci o provedeném obchodu. AffilBox se postará o započítání konverze, připsání částky partnerovi a zašle oběma stranám notifikaci o konverzi.

Poslední dodatek:“ Udělal jsem vše správně, proklik mám, ale konverzi ne! Kde je problém? Dočtu se ZDE!“

Tím končí proces započítání konverze a prokliku! 🙂

Pro kontext uvádíme, že v affiliate je nepsaným pravidlem (ale téměř vždy splňovaným), že odměna pro partnery (neboli jejich provize) se počítá z hodnoty objednávky, která je očištěná o poštovné, balné, DPH, popřípadě o hodnotu slevového kuponu. Je to z toho důvodu, aby inzerent platil jen za čistou hodnotu, kterou mu partner přivedl a která mu také zůstává.

Schválení konverze

Automatické schvalování označí konverzi již při vytvoření jako schválenou a partner má ihned nárok na provizi.
Nastavíte v levém menu – Reklamní kampaně – Nastavení – Schválení konverzí

Pokud by konverze byla dodatečně zrušena – zákazník si například objednávku stornoval, nebo produkt vrátil v záruční době, je možné danou konverzi dodatečně zamítnout.
K zamítnutí konverze se dostanete přes Levé menu – Statistiky – Report konverzí.

V Reportu konverzí si sjeďte dolů do Výpisu výsledků. Zde uvidíte všechny konverze. Jednotlivé konverze můžete editovat po kliknutí na ikonku tří teček vpravo

Můžete si vybrat zda chcete konverzi zamítnout, schválit, nebo přidat komentář. Pokud vyberete možnost Editovat, můžete upravit například částku provize. 

V případě, že konverzi zamítnete doporučujeme připsat i komentář, aby váš partner věděl, proč jste mu konverzi zamítli. 

Pokud zvolíte Schválení konverzí – manuální – bude potřeba, abyste každou konverzi ručně schválili nebo zamítli. 

Zda chcete konverze schvalovat ručně nebo automaticky si nastavíte vždy v nastavení dané kampaně. Levé menu – Reklamní kampaně – vyberte kampaň u které potřebujete schvalování konverzí nastavit – dále klikněte na záložku Nastavení – v nabídce vyberte způsob schválení konverzí – klikněte na tlačítko Potvrdit.

Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, neváhejte se na mě obrátit a se vším vám rád pomohu a poradím.

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení