Autor článku
Affiliate program pro eshopy
Mnoho českých e-shopů již rozjelo svůj vlastní affiliate program a některým z nich přivádí velmi pěkné objednávky. Díky proviznímu programu může eshop navázat férovou spolupráci s influencery, blogery, ale také s různými recenzními katalogy, nebo srovnávači zboží.
Doporučit určité zboží e-shopu může kdokoliv, kdo odpovídá na dotazy na Facebooku, nebo v nějakém fóru. Odměna pro doporučujícího partnera je založena na reálném nákupu, který klient skutečně zaplatí a zboží v rámci 14 dnů nevrátí.
Kapitoly
Konkrétní e-shopy s úspěšným affilem
Chcete-li příklady konkrétních e-shopů, kterým se affiliate daří dobře provozovat, určitě můžeme jmenovat například provizní programy eshopů Malujes.cz, Urbanstore.cz, Econea.cz, Hanibal.cz nebo Lentiamo.
Pokud i vy zvažujete, zda by byl pro váš eshop affiliate dobrým řešením, je dobré zamyslet se nad následujícími body.
Jak náročné bude technické nasazení?
Máte-li e-shop na míru, požádejte o nasazení kódů vašeho poskytovatele – nasazení kódů by nemělo být nic složitého, rádi vám k tomu poskytneme konzultaci.
AffilBox má pluginy pro rychlé napojení nejvíce používaných eshopových platforem, u většiny z nich je proto napojení otázkou několika minut:
Bude dost kvalitních partnerů na propagaci?
AffilBox je spolehlivý software, který vám odsleduje příchod nových klientů doporučených vašimi propagačními partnery. Není ovšem provizní sítí, to znamená, že nemáme seznam partnerů, které byste mohli obeslat s nabídkou provizního programu.
Částečně vám s propagací pomůžeme prostřednictvím našeho affiliate katalogu – kde vás rádi zpropagujeme a informaci o vašem novém programu se tak dozví více než 800 zájemců o novinky.
Přesto velmi doporučujeme oslovit partnery, kteří jsou specialisté právě na vaše zboží. Kde hledat partnery se dočtete v tomto článku. Vaši partneři by měli komunikovat přesně s vaší cílovou skupinou. Pokud jim vaše zboží vyřešení nějaký jejich problém, je to něco, co hledají, máte ideální win-win-win příležitost. Spokojené tak budou všechny tři strany – vy, partner i klient.
Kdo se o program bude starat, aby byl stále výkonnější?
Nastartování provizního programu vám zabere chvilku času, zároveň je ale nutno počítat s pravidelným prostorem pro schvalování konverzí, komunikaci s partnery a oslovování nových propagačních partnerů. Nemusí to být mnoho hodin, ale alespoň několik hodin v měsíci vašemu proviznímu programu dopřejte. Nemůžete-li si dovolit ani několik hodin, zvažte najmutí externího affiliate manažera, nebo zaškolení vlastního zaměstnance.
Pozitivním vedlejším dopadem provizního programu je kromě přímého vlivu na prodej také zvýšení povědomí o vaší značce. Rádi probereme přesně vaši situaci a poradíme, jak postupovat. Zavolejte nám, nebo napište, jsme tu pro vás.