20. 11. 2018
Mário Roženský Mário Roženský
Autor článku

AffilBox a ITP

V nedávné aktualizaci zavedl prohlížeč Safari tzv. ITP 2.0. O co se jedná, si můžete přečíst v odkazu. Stručně řečeno, prohlížeče se postupně snaží bojovat za soukromí uživatelů a proti různým formám sledování. Safari zavedlo zákaz přístupu k 3rd party cookies.

Safari aktuálně v ČR používá asi 8.7 % uživatelů. To je již nezanedbatelné množství konverzí, které by nebylo vysledováno mimo aktuální session. Proto jsme se tomuto novému počinu od Safari podívali na zoubek.

Jak AffilBox vyřešil ITP?

Řešení je velmi jednoduché a velkého množství klientů AffilBoxu (a jejich partnerů) se ani nedotkne. Výhoda AffilBoxu je, že naši klienti mají kompletně celé řešení pod kontrolou a můžou si snadno vše nastavovat dle libosti. Jednou z těchto výhod je i vlastní doména. Tedy např. „partneri.mujeshop.cz“. No a to je také celé řešení „problému s ITP“ :).

Stačí používat trackovací a konverzní kód na vaší vlastní subdoméně (např. „partneri.mujeshop.cz“) a vše se bude bez problémů měřit a fungovat.

Proč tomu tak je? Protože ITP umožňuje přístup k cookies z eTLD+1 (jednoduše subdomén) jako k 1st party cookies. Elegantní řešení.

Jak si ověřit, zda se vás to týká?

1) Podívejte se do zdrojových souborů na vašich stránkách a hledejte tam slůvko „tracking“. Zobrazí se vám něco podobného, jako např. zde:

Je zde vidět načítání scriptu z URL ve formátu cXXXX.affilbox.cz. Toto je potřeba vyměnit za URL adresu vašeho provizního programu. V tomto případě např. za „partneri.ketodiet.cz“. Výsledná URL potom bude vypadat takto:

2) Tím máte upraven trackovací kód. Nyní je potřeba úplně stejně upravit ještě konverzní kód. Ten naleznete na děkovací stránce. Opět vyměňte URL adresu.

Aktualizace 18. 4. 2019:

Připravili jsme novou verzi trackovacího a konverzního kódu, který využívá pro měření přímo 1st party cookie. Nasazení je velmi snadné. V obou kódech zaměňte v2 za v3 a do parametru ab_instance vložte URL adresu vašeho provizního programu. Např. takto:

Trackovací kód:

Konverzní kód:

Jak otestovat, že máte měření nastaveno správně?

Otestování trackovacího kódu:

  1. Jděte do svého AffilBoxu.
  2. Rozklikněte si kampaň a zkopírujte váš partnerský odkaz.
  3. Vložte jej do anonymního okna prohlížeče a ověřte si, že se do AffilBoxu propsal správně proklik.
  4. Pokud ANO, tento kód je vložen v pořádku. Pokud ne, máte něco nastaveno špatně :).

Otestování konverzního kódu:

  1. Jděte do svého AffilBoxu.
  2. Rozklikněte si kampaň a zkopírujte váš partnerský odkaz.
  3. Vložte jej do anonymního okna prohlížeče.
  4. Proveďte kompletní objednávku.
  5. Ověřte si, že se do AffilBoxu propsala správně konverze i s provizí.
  6. Pokud ANO, tento kód je vložen v pořádku. Pokud ne, máte něco nastaveno špatně :).

Jak zajistit, že partneři při výměně o žádné provize nepřijdou?

Protože se mění kódy a v nich URL adresy, ke kterým se váží cookies, dojde pouhou výměnou k úplné ztrátě všech starých cookies. Proto je potřeba postupovat v několika krocích.

  1. Nahraďte pouze trackovací kód.
    • Tím se začnou zapisovat nové cookies již pod novou URL.
  2. Ke stávajícímu konverznímu kódu vložíte souběžně i nový konverzní kód.
    • Takže staré cookies odchytí starý kód a nové cookies nový kód.
    • Pro zamezení duplicitních konverzí zvolte v nastavení kampaně „Unikátní ID transakce na ANO“
  3. Po uplynutí doby, na kterou máte nastavenu dobu platnosti cookies, smažete starý konverzní kód.
    • Není to úplně nutné, ale doporučujeme to udělat kvůli funkčnosti do budoucna.

Co když mám v rámci provizního programu více projektů / e-shopů / domén?

AffilBox má přiřazenu vždy jednu URL adresu a na té se zobrazuje partnerům. Může se stát, že máte více kampaní směřující na různé webové stránky a potřebujete, aby měření fungovalo i na těchto URL adresách.

Ozvěte se nám, přidáme vám ručně záznam, který umožní plnohodnotné zapisování konverzí.

Udělali jste vše dle návodu, ale konverze se nezapisují?

Napište nám na [email protected] a podíváme se na to s vámi.

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení