Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 30 - Bilancování roku 2021
Budou 3 části, co se povedlo v AffilBoxu, Zhodnocení predikcí affiliate manažerů. Naše predikce pro rok 2022.
Co se povedlo v AffilBoxu:
-
Partnerbox, dashboard pro partnery. Funguje a využívá jej k dnešnímu dni 736 affiliate partnerů.
-
V AffilBoxu byl dlouhodobě problém s obchodními podmínkami, zjednodušili jsme jejich zadávání.
-
Nový průvodce nastavením AffilBoxu, který s inzerenty projde základní nastavení AffilBoxu krok po kroku.
-
Máme ochrannou známku na AffilBox.
-
Při registraci do AffilBoxů se u českých partnerů stahují data z Aresu, je to tak velmi jednoduché a rychlé.
-
AffilBox je kompletně přeložený do celkem 7 jazyků. Kromě toho je možné podle jazyka servírovat různé obch. podmínky, různé nástěnky s různými informacemi, pro konkrétní zemi.
-
AffilBox nyní interně parsuje XML feed pro účely různých provizí podle kategorií e-shopu. Nemusíme se tak spoléhal na externí služby.
-
Změna fakturačního systému, nyní za AffilBox můžete zaplatit i třeba Bitcoinem 🙂
-
Oprášení S2S trackingu (který máme roky) a aktivní nabízení inzerentům.
Další věci, co se povedly:
-
Kompletně jsme přeložili web affilbox.cz a máme nyní anglickou verzi na affilbox.com – chystame expanzi
-
Náš podcast se umístil na třetím místě v žebříčku webtop100
Co plánujeme:
-
AffilBox budeme dále vylepšovat a přidávat nové funkce. Chceme se soustředit na zahraničí ale rozhodně nebudeme zanedbávat československý trh.
-
Chystáme:
-
nové API
-
úprava a vylepšení reklamních prvků
-
notifikační centrum (vysvětlíme, co chceme aby to umělo)
-
deeplink generátor – jednoduché vytvoření affil linku na jakoukoliv adresu na webu inzerenta
-
napojení na zahraniční platformy
-
v PartnerBoxu přibudou klasické statistiky a filtrace našich kampaní.
-
Také do něj postupně chystáme napojení na používané affiliate sítě, aby partneři měli jednoduchý a rychlý přehled o jejich affiliate podnikání.
-
Správcovské předpovědi:
Josef Kroupa – Nejlepší rok všech dob z pohledu partnerů i inzerentů.
Vyhodnocení:
Jarda – řekl bych, že jo. Nebo aspoň pro mě ano 😀 A naši inzerenti taky rostou, takže dobře Pepa!
Ondra – řekl bych, že určitě.
Dušan souček – Růst zisků u stávajících partnerů, který bude pokračovat, nepovažuji za opravdový růst celého oboru. Celkové zisky partnerů budou růst stejně jako porostou celkové tržby v onlinu. Přál bych si ale aby provize získalo mnohem víc začínajících partnerů.
Jarda – zajímavý pohled. Ono to vlastně dává smysl, protože čím více roste obor musí zákonitě růst obraty partnerů ale celý obor nebude růst pokud tady nebudou noví partneři. Jsou tady?
Ondra – Těžko říci, my máme průměrně 300-600 nových partnerů napříč instancemi. Ale trh se konsoliduje v těch větších oborech, takže asi dnes tolik už nesouhlasím. Růst trh bude i bez nových, ale v niche programech budou stále kralovat nováčci díky rychlejšímu vstupu.
Zdeněk Dvořák – (předpověď, kterou Zdeněk připravil mnohem delší ale tohle jsou 2 hlavní předpovědi/ trendy z textu) Technicky budeme dále sledovat boj za větší soukromí uživatelů. Recenzní weby budou propagovat více i eshopové affiliate programy a ne jen heureku a alzu.
Jarda – Zdeněk opět ukázal jaký má v onlajnu přehled. Obě předpovědi se na 100% vyplnily.
Ondra – Trefa do černého.
Martin Netolický – Offline obchody se přesunou do onlajnu a z toho bude těžit affil.
Jarda – S tím se nedá nesouhlasit 🙂
Ondra – Určitě sledujeme nové hráče i v affilu.
Petr Baloun – Peťa toho má víc 😀
Sítě
– Sítě budou nadále investovat do zlepšení trackingu.
– Sítě budou investovat do svých interních procesů, aby na méně lidí zvládly efektivně více inzerentů
– Sítě budou věnovat více času efektivní analytice každého inzerenta, co mu affiliate přináší a jak se kryje s ostatními kanály v marketingovém mixu, což ale nemusí být na škodu.
– Jarda s Ondrou dotáhnou PartnerBox a stanou se CZ&SK systémem podobným rumunskému 2Performant 🙂
– Jedna síť vznikne a jedna zanikne
– Sítě opět posílí díky přesunu nákupů do onlinu
– Všechny konference budou letos online
Partneři
– Začínající partneři to budou mít ve starých/běžných kanálech stále těžší a budou muset prorazit v nových marketingových kanálech, nebo starými metodami ovládnout nově vznikající obory
– Počty inzerentů nadále porostou, díky tomu více partnerů bude moci vyhodnocovat, který inzerent se jim vyplatí propagovat a kterého ne
– Partneři budou muset lépe analyzovat které marketingové kanály jim přivádějí konverznější návštěvnost. Konkurence na internetu roste a návštěvnost levnější nebude.
– Influenceři budou ještě ve větším používat měření přes kupóny
– Partneři zbohatnou díky trvalému přesunu nákupů do onlinu.
– Borci letos vyrazí zase na Mácháč na affilcamp 🙂
Jarda a Ondra – probereme to jedno po druhým 🙂
Jarda předpověď:
-
Cookie lišta je velké bubu, efekt na affil to ale mít bude. Zisky budou nižší, než byly doposud. Affiláci se budou více soustředit na jiné zdroje příjmů – placená reklama, vlastní produkty, více uvidíme nějaké tvoření komunity ať už přes e-mail marketing nebo přes obsah servírovaný přihlášeným uživatelům.
-
Affiláci budou více expandovat s obsahem do jiných evropských regionů.
-
Celkové prodeje z onlajnu budou klesat, kvůli zvyšujícím se cenám a úrokovým sazbám. Lidé budou podle mě více šetřit.
-
Očekávám zpomalení nebo klesání akciových trhů a krypto trhu, což se v konečném důsledku propíše i do ecommerce.
-
Covidu se jen tak nezbavíme, očekávám, že více lidí bude hledat alternativní zdroje příjmů z domu, což může vést k tomu, že bude více affiláků vstupovat do trhu. Affiliate subjekty by se měly proto více soustředit na osvětu ohledně affiliate marketingu a jeho výhody jako přívýdělek k práci nebo jako samostatný zdroj příjmů.
-
Affilbox bude mít více affil manažerů k dispozici, než doposud, protože poptávka je pořád rostoucí.
-
Affiláci se znovu sejdou na affil kempu ale snad už ne na Mácháči 😀
Ondrova předpověď:
-
Čeká nás obroda oboru, ani ne apokalypsa, ani revoluce, spíše evoluce v trackingu jak na sítích, tak vlastních řešeních, co mají vlastní vývoj. Takže pro někoho komplikace, pro druhé příležitost – třeba skoupit konkurenci, která už předtím byla na vážkách.
-
Covid už nebude tak silný externí vliv na trh, v tom roce se nejspíše dostane už pod určitou kontrolu a naučíme se s ním žít a tedy i fungovat. Nečekám už lockdowny a nějaké extra velké výkyvy, e-coomerce bude růst přirozeně.
-
Expanze je určitě silné téma (i pro nás), které řeším s dost inzerenty i partnery – díky Deeplu a WPML ta expanze po obsahové a technické (a SEO stránce) je mnohem jednodušší, levnější a rychlejší, než kdykoliv v minulosti.
Další zajímavá bilancování: