Autor článku
AffilBox podcast epizoda 24 - Metriky, které sledujeme u našich affiliate webů
V každém podnikání se musí sledovat určité metriky, podle kterých lze určit trend a zdraví byznysu. U affiliate webů to není jiné. Můžeme je dělit do 3 kategorií.
Metriky zdraví webu:
– Rychlost webu (Core Web Vitals, Pingdom)
– Velikost webu v MB (Pingdom, GTmetrix)
– Velikost databáze (cachovací pluginy, čistící pluginy)
– Aktualizování pluginů a šablon
– Nemít na webu příliš zdarma pluginů/neprověřených pluginů
– Kontrola odkazů vedoucích na 404 chyby, (500, 503, atp…)
– WP má funkci “stav webu”, která ukazuje co na WP zlepšit
– Vyřešit upozornění a problémy v GSC
– Ať už používáte jakýkoliv plugin na SEO, vždy to ukazuje nějaké “SEO zdraví článku” je dobré být v zelených číslech
– Kontrola článků, jestli se nekanibalizují klíčovými slovy
– Dívat se do Googlu, zdali jsou stránky indexované (site:mujweb.cz)
Metriky zdraví byznysu:
– Obrat provizí dohromady – náklady na pokračování webu = čistý profit
– Rostoucí/Klesající návštěvnost
– Bounce rate – nic moc neříká
– Doba strávená na stránce
– Trend vyhledávání odvětví/niche
– Lze zmenšit riziko výpadku trafiku? Lze zmenšit riziko výpadku affiliate programu (viz náš podcast o rizikách v affiliate marketingu)
– Cíle/události nastavené na odchozí návštěvnost z webu – sledovat jejich změny, AB testovat různé prvky
Konkurence:
– Sledovat obsah konkurence (co je nového, na co se zaměřují, atp…)
– Sledovat jejich odhadovanou návštěvnost (Ahrefs, SimilarWeb, atp..)
– Sledovat jejich odkazový profil (linkbuilding na stejných webech, viz náš podcast)