Autor článku
AffilBox Podcast epizoda 21 - Výběr affiliate niche
Jak vybrat affiliate niche?
Co je to niche? (nika)
Proč vybrat niche a ne projekt se širokým záběrem?
Co my sami preferujeme?
Nový Google Update v US se zaměřuje na produktové recenze!
Jaké jsou parametry výběru niche?
- Expert v kategorii: Člověk by měl být nebo by se měl stát expertem na dané téma a to v případě, že obsah píše sám, nebo najímá kopíky.
- Šířka niky: Je dobré hned ze startu myslet do budoucna a vybrat si niku, která je dostatečně velká nato, aby se o ní dalo psát měsíce až roky. Příklad: růžové boty na podpatku – příliš úzká nika, boty na podpatku – už širší nika, kterou bych zvažoval, boty – příliš široká nika ve které se budu těžko stávat expertem.
- Konkurenčnost niky: nízko konkurenčních a vysoko konkurenčních nik má několik výhod a nevýhod
Nízko-konkurenční
+ malá konkurence
+ rychlý vstup na trh a provize
– často nižší výdělky z celého odvětví
Vysoko-konkurenční niky
+ potenciál velkých příjmů
– pravděpodobně velmi obtížné vstupy do trhu
Na málo saturovaných trzích jako je ČR/SK, východní Evropa se může stát, že nika s velkým potenciálem není vůbec pokrytá.
- Trend: Je potřeba se podívat do Google trends na klíčová slova spojená s nikou a jestli je to spíše klesající nebo rostoucí odvětví.
Rady od Ondry a Jardy:
- Vyberte niku a začněte budovat obsah, jakmile si vyberete niku, neskákejte na jinou, pokud to první 4 měsíce nevydělává.
- Pracujte od startu na linkbuildingu
- Outsourcujte co vám nejde a trvá vám hodně času, naopak dělejte co vás baví a jde vám.
- Pokud máte nějaký hlavní příjem mimo affiliate, snažte se výdělky vracet do projektu a jeho růstu (zapomeňte na Profit first).
- Pokud pracujete na projektu rok a více, máte návštěvnost desítky tisíc a nic vám to nevydělává je něco špatně s monetizací a nebo nikou. (kdy poznat, že je na čase opustit projekt je na samostatný podcast)