30. 4. 2014
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Nastavení vlastních SMTP

Narazili jste v rámci nastavování AffilBoxu na položku „Nastavení externího SMTP“ a tápete „Co by to asi mohlo být?“ Nezoufejte, vysvětlení leží přímo před vámi! 🙂

Co je to SMTP ?

SMTP server nebo-li Simple Mail Transfer Protocol je internetový protokol určený pro přenos e-mailových zpráv, tedy SMTP Server je celý server specializující se na rozesílku e-mailů po celé síti internet.

Kde získám údaje pro nastavení vlastního SMTP ?

Pokud máte hosting u některého z lepších poskytovatelů na českém trhu, vlastní SMTP je zde samozřejmostí a najedete jej v nastavení e-mailových schránek. V případě Wedos je toto nastavení k nalezení v záložce webhosting a u daného webhostingu je po rozkliknutí oddílu Adresy služeb. Zde nás zajímá smtp-XXXX.mXX.wedos.net, další informace jako port a zabezpečení nalezneme v jejich nápovědě, pro Wedos jsem je vyhledal a jsou k dispozici dále v textu.

Posílejte e-maily z vlastního SMTP

Řešení je jednoduché. Stačí propojit aplikaci AffilBox s vaším rozesílacím serverem SMTP, který s největší pravděpodobností máte u vašeho poskytovatele k dispozici v rámci hostingu.

Nastavení SMTP

Nastavení SMTP najdete ve vaší licenci AffilBoxu PRO v levém menu pod položkami Pluginy – Vlastní SMTP.

Po aktivování pluginu klikem na jeho ikonu předejte do nastavení:

Rozeberme si jednotlivé položky nastavení:

  • Server: zde vyplňte adresu serveru, kterou jste získali od svého poskytovatele, např: smtp-XXXX.mXX.wedos.net (pro Wedos)
  • Port: vyplňte port, přes který váš poskytovatel propouští poštu, pro Wedos je to 465
  • Odesílatel: zde napište, ze které e-mailové adresy se e-maily mají zasílat, např. podpora@vas_e-mail.cz
  • Login: vyplňte login k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Heslo: vyplňte heslo k e-mailové adrese, kterou jste uvedli
  • Zabezpečení: tato položka nastavuje, jaké zabezpečení využívá server při kontrole, jsou k dispozici SSL či TSL, pro Wedos je to SSL

Nastavení SMTP u Gmailu

Pokud využíváte pro odesílání e-mailů schránku, která je původně umístěna na Gmailu, využijte pro nastavení  SMTP následující postup.

Postup nastavení vlastního SMTP u Gmailu

  • Přihlašte se do vašeho Google účtu. 
  • Klikněte na ikonku vašeho avatara/fotografie v pravém horním rohu. 
  • Z nabídky vyberte Spravovat účet Google
  • V levém menu klikněte na Zabezpečení. Případně můžete využít i tento odkaz: https://myaccount.google.com/security
  • Zde naleznete Přístup méně zabezpečených aplikací. 
  • Klikněte na Zapnout přístup. Nepovoleného přístupu se nemusíte obávat. Naše aplikace je velmi dobře zabezpečena. Povolením vám nic nehrozí. 
  • Šedé tlačítko Vypnuto přepněte kliknutím na Zapnuto
  • Pokud se vrátíte zpět do Zabezpečení měli byste již vidět, že máte zapnutý Přístup méně zabezpečených aplikací.
  • Souběžně je potřeba mít u daného Google účtu zapnou 2FA autentifikaci (dvojfázové ověření/přihlášení).
  • Jestližese změna v pořádku propsala, prosím vyzkoušejte, zda je vše nastaveno v pořádku a zda vám z vašeho AffilBoxu je po uložení SMTP odeslána testovací zpráva.

Jak zjistit, že mám správně nastavené SMTP v mém AffilBoxu 

Nastavení SMTP najdete ve vaší licenci AffilBoxu v levém menu pod položkami NastaveníNastavení aplikace – v horní záložce SMTP. 

Jednotlivé položky nastavení:

  • Server: smtp.gmail.com
  • Port: 587
  • Odesílatel: zde napište, ze které e-mailové adresy se e-maily mají zasílat, např. podpora@vas_e-mail.cz
  • Login: vyplňte login k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Heslo: vyplňte heslo k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Zabezpečení: V případě  portu 587 TLS použijte zabezpečení TLS

Otestujte připojení SMTP serveru

Nyní máme vše nastavené a je možno si nechat otestovat připojení.

Pokud máte vše v pořádku nastaveno, stiskněte tlačítko Potvrdit. Tím si otestujete správnost připojení. Hláška v horní části obrazovky vám napoví, zda je vše v pořádku.

Jestliže jsou údaje správně vyplněné, budete od této chvíle využívat pro rozesílku své vlastní SMTP.

Od této chvíle se k rozesílce upozornění bude využívat váš vlastní server, gratulujeme! 🙂

Alternativa k vašemu SMTP – AffilBoxí SMTP

Určitou alternativou může být nechat posílat notifikační e-maily z našich SMTP serverů. Je to jednoduché, ale pokud necháte zasílat e-maily přes naše servery, tváříme se, že je posíláme z vaší domény. Tedy pokud si necháváte zasílat notifikace, chodí vám z e-mailové adresy, na kterou jste si AffilBox registrovali.

Taková zpráva ale, pokud máte přísně nastavená kritéria pro SPAM u vaší e-mailové schránky (nebo je tak má nastaven váš poskytovatel), může někdy skončit ve složce se stejným názvem. To proto, že systém nedokáže překousnout, že e-mail přišel od nás a obalili jsme jej tak, že se tváří, že přišel z jiné adresy. Proto pro vyšší doručitelnost, s využitím našich AffilBoxích serverů, použijte metodu SPF – viz možnost níže.

SPF záznam pro větší doručitelnost

Díky mnohým úpravám na stranách e-mailových poskytovatelů se neustále zvyšují laťky pro bezproblémové doručení e-mailových zpráv do schránek uživatelů. I proto jsme přistoupili k možnosti, kdy budete pro rozesílání notifikačních e-mailů používat naše SMTP, ještě přidáte ověření formou SPF.

Záznamy pro SPF:

spf.affilbox.cz

TYP TXT TTL 300 v=spf1 include:spf.affilbox.cz ~all

Vše kolem SMTP

Tímto článkem jsme pokryli všechny možnosti, které můžete využívat pro odesílání notifikačních e-mailů o konverzích, zapomenutých heslech a dalších interakcích (podklady k fakturaci, …).

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení