Když vašim partnerům chybí zkušenosti
11. 5. 2016
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

Když vašim partnerům chybí zkušenosti

Pokud chcete otevřít provizní program co nejvíce partnerům, musíte počítat s tím, že mezi nimi budou i úplní nováčci, kteří budou tápat i v základních věcech. Připravte jim pomůcky, které jim první kroky usnadní! Zde je několik tipů, jak na to:

Přehledná nástěnka

Informace na nástěnce mohou rozhodnout, zda se příchozí návštěvník stane vaším partnerem, nebo ne. Tipy na to, jak zaujmout získáte v tomto našem článku. Pokud se vám povedlo přesvědčit partnera o tom, že nabízíte zajímavé podmínky, určitě jej hned napadne, jak ale právě on může propagovat.

Co by měla vaše nástěnka obsahovat:

  • Zmiňte, jakými způsoby vás mohou partneři propagovat – a obzvlášť můžete zdůraznit ty, které si přejete především (recenze, PPC, videonávod, nebo třeba Facebookovou soutěž).
  • Popis prvních kroků, které by měli vaši partneři absolvovat – registraci, kde najdou odkaz a co s ním mají udělat
  • Výzvu, aby vás partneři kontaktovali, mají-li dotazy nebo pochybnosti, nebo potřebují-li zkonzultovat své úmysly. Máte-li již nějaké zkušenosti, určitě nabídněte pomoc nováčkům – ať už s výběrem správné metody propagace, zpětnou vazbu, nebo vhled na to, jak stávající způsob propagace zefektivinit.
  • Odkazy na další informační zdroje – např. jak vytvořit recenzní článek, – inspiraci můžete najít na skvělém blogu Ondry Martínka, jak natočit recenzní video  – inspirace z Clipsanu, a pod.

Informace v menu aplikace

Jste-li novým zákazníkem AffilBoxu, máte zdarma plugin CMS – najdete jej v levém menu, v sekci Pluginy. Díky němu si můžete vytvořit vlastní akademii pro partnery – takže všechny podstatné informace mohou najít přímo v licenci a nemusí studovat externí články. Jednotlivé články se zobrazí jako další položky v levém menu.

E-book nebo PDF dokument

Někteří partneři chtějí mít všechny informace na jednom místě, ideálně tak, aby si je mohli i vytisknout nebo stáhnout a prostudovat později na mobilním zařízení. Připravte pro ně e-knihu nebo pdf soubor, kde uvedete vše podstatné ohledně vašeho affiliate. Příkladem může být dokument pro partnery Affilboxu. Odkaz na váš e-book můžete umístit na vaši nástěnku nebo do levého menu prostřednictvím CMS pluginu. Odkaz na něj můžete samozřejmě partnerům také zaslat v uvítacím e-mailu.

Videonávod, nebo webinář

Záleží jak velkou kampaň spouštíte, zda bude časově omezená, nebo to bude stálice s delší dobou působnosti. Pokud se chystáte na rychlou a jednorázovou kampaň, doporučujeme připravit pro partnery webinář. Můžete jim na něm představit detailně produkt, vysvětlit časový harmonogram a zvláštnosti celého průběhu, uvést ukázku propagace, případně i ukázat to, kde najdou potřebný affiliate odkaz. Webinář můžete samozřejmě také použít jako trvalejší video, které si budou moci partneři přehrát i později, pokud si něco potřebují připomenout, případně poslouží těm partnerům, kteří se ke kampani přidali až později.

Je-li vaše kampaň dlouhodobější, ocení vaši partneři krátký videomanuál – můžete například nahrát na YouTube nebo Vimeo a vložit odkaz na něj také do vaší nástěnky. Můžete se inspirovat u provozovatelů, kteří již takovýto videomanuál vytvořili:

Můžete se samozřejmě rozhodnout i pro podcasty a vytvořit tak pro partnery soubory k poslechu, když zrovna mají čas – dělají nějakou manuální práci, nebo jsou na cestě.

E-mailová komunikace

Každému novému partnerovi, který se registruje do mého affiliate programu můžete poslat sérii e-mailů, ve kterých se jim představíte a seznámíte je s vašimi produkty. Následně jim zašlete také pár tipů, jak propagovat.

Můžete se inspirovat předměty naší série:

E-maily pro partnery:

  • 1/5 – Prodejní argumenty
  • 2/5 – Prodejní kanály
  • 3/5 – Propagační materiály
  • 4/5 – Vhodná volba produktu
  • 5/5 – Dotazy?

O tom, jak tyto e-maily připravit, co by měly obsahovat i jejich vzory ukazoval Jakub Čižmař na loňské konferenci. Můžete se podívat na záznam jeho přednášky, spolu se záznamem přednášek ostatních expertů.

A na závěr vám dáme další tipy z českého a slovenského webového prostředí – aby se vám partneři stále zdokonalovali:

Potřebujete-li jakkoliv poradit, neváhejte a ozvěte se nám. Rádi pomůžeme!

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení