Autor článku
Vyhodnocování statistik provizního programu
Co se nedá měřit, to se nedá řídit. Možná toto rčení také znáte. Je velmi pravdivé a týká se všech oblastí podnikání, tedy i affiliate marketingu.
AffilBox vám umožňuje zobrazit různě statistiky o vašem provizním programu. Pouhá čísla ovšem nestačí. Je potřeba je umět také správně interpretovat a poučit se z nich. Tato čísla vám totiž napoví, jakým směrem se vydat a na čem v provizním programu zapracovat.
Kapitoly
Počet partnerů je základní metrikou
Tím zřejmě nejzajímavějším číslem, které sleduje úplně každý, je počet partnerů v provizním programu. Ovšem doporučuji se k němu neupírat, protože s největší pravděpodobností budete mít pouze 10 % partnerů, kteří vás opravdu budou propagovat a tudíž takovéto číslo samo o sobě moc neznamená. Můžete mít třeba 1000 partnerů, ale bude vás propagovat jenom 10 nebo naopak můžete mít 100 partnerů a bude vás propagovat 90 z nich.
Sledujte trendy
Proto spíše než absolutní číslo vždy sledujte určitý trend. Například u počtu partnerů to může být: „Přibývají do vašeho provizního programu noví partneři?“. Pokud zjistíte, že za posledních několik měsíců vám přibývalo třeba 30 nových partnerů každý měsíc a teď přibývá jenom 5, tak si položte otázku „Čím to může být?“. Přestali jste někde inzerovat?
Přestali jste o svém provizním programu dávat vědět? Nezměnili jste něco na vašich webových stránkách? Neupravili jste nějaký text, který může vést k tomu, že váš provizní program již není zajímavý? Nezměnili jste výši provize?
Nástroj pro reportování programů
Připravil jsem pro vás ke stažení nástroj, který využívám k reportování affiliate programů, které spravuji zákazníkům. Jedná se o tabulku v Excelu, do které můžete vyplnit základní údaje, které vyčtete ve vašem provizním programu, případně v e-shopu a nástroj vám dopočítá zbylé údaje + vykreslí pěkné grafy, ze kterých bude zřejmý právě výše zmíněný trend. Vy tak dostanete skvělý pohled na to, jak se vašemu proviznímu programu daří.