Autor článku
AffilBox Podcast Epizoda 43 - Změny v AffilBox licencích
Změny v Affilbox licencích
Novinky:
- 8. 4. Do Networku jsme přidali možnost přímo pozvat vybraného partnera do programu skrze administraci – v rámci Partnerbox.cz dostane notifikaci (klasickou i push do mobilní aplikace) a e-mailové upozornění o pozvání.
- 28. 3. Spustili jsme novou licenci typu Network – s katalogem partnerů k pozvání.
- 20. 3. Do PartnerBoxu byla přidána nová sekce s Katalogem affiliate kampaní k propagaci – jen licence PRO a NETWORK.
- 6. 3. Generátor odkazů si nově pamatuje naposledy vložený odkaz z pole Odkaz – ať už ten základní předvyplněný, nebo partnerem vložený.
Basic versus PRO
Původní rozdělení na Basic a PRO, bylo už před 6 lety. Hlavní vývojové novinky, šly od té doby primárně na PRO licence. Letos tu změnu dokonáme.
Když jsme AfffilBox kupovali (cca 3 roky zpět), PRO licence tvořili 5 % všech licencí. K prvnímu dubnu letošního roku tvoří tyto licence už 65 % všech platících licencí.
Basic licence už několik měsíců nelze objednat. Nemáme na to žádné stížnosti, nezměnil se ani výrazně počet trialů.
Co nás k té změně vedlo
Partneři měli problémy, s rozdílnou funkčnosti jednotlivých licencí, a citelně více preferovali PRO licence.
Směrem k inzerentům bylo náročnější vysvětlovat rozdíly. Ty hlavní výhody se totiž původně projevovaly primárně u již fungujícího programu, kdy partneři mají najednou k dispozici násobně více funkcí, které jim pomáhají k větším výdělkům. Od spuštění katalogu v PartnerBoxu, ale ta licence pomáhá i ve startu.
Affiliate manažeři si změnu chválí, protože mají jednodušší start, a k dispozici přes 10 dalších funkcí, které v základní licence nebyly.
Podloženo statistikami
Podívali jsme se statisticky na tzv. churn, neboli úmrtnost licencí v rámci naší saas služby.
PRO licence měli dle aktuálních statistik 6 krát menší úmrtnost, a průměrně dosahovali pětkrát větších obratů, než jejich obdobné programy v daném oboru na Basic licenci. A nebylo to vždy vázané na počet partnerů – Ale dá se říci, že PRO licence mají citelně větší počet partnerů.
Několik měsíců příprav
O změně licencí Basic na PRO už se bavíme s inzerenty od letošního ledna A nejpravděpodobněji to vypadá na plošný přechod na PRO licenci za výhodnější cenu. Část už přecházela po přidání katalogu kampaní v PartnerBoxu.
A to ani nezmiňujeme motivace jít z Basicu rovnou na NETWORK, z něj jsou první inzerenti vyloženě nadšení, ale o tom až příště.
Stejně tak všem inzerentům při přechodu nabízíme tzv. audit programu, abychom jim doporučili změny které jim pomohou samotnému růstu programů.