Autor článku
Případová studie CBD Star
Případovou studii si můžete i pustit ve formě podcastu
Naše spolupráce v číslech
Přidaný obrat e-shopu, díky AffilBoxu
10 %
Přivedený obrat od začátku spolupráce
5 263 778 Kč
Počet affiliate partnerů, kteří propagují CBD Star
113
Čísla platná k 11. 4. 2023. Začátek spolupráce je Březen 2020.
Jak se daří affiliate programu CBD Star?
Představuji Dragana Gašiće. Dragan je spolumajitel jednoho z největších výrobců a prodejců CBD produktů v české republice CBD STAR. Během pár let se stal ze značky Love Brand. Shodou okolností je Dragan i můj dlouholetý kamarád a málokdo to o něm ví ale i bývalý affilák.
Co plánujete s CBD STAR do budoucnosti? řekni nám něco o vaší vizi.
No, kam směřujeme dál, co je náš plán? Určitě vyrábět další smysluplný produkty, jelikož na trhu je spousta – já bych řekl produktů, který jsou ne moc používaný a nedávají ani moc smysl. Aktuálně jsme omezeni legislativou, protože třeba potraviny, jako pití nebo sladkosti, čokoláda a tak, tak to nelze prodávat. To je potřeba říci, že vlastně tady to, co se tady prodává, tak není úplně „košer“.
Jaké jsou úskalí marketingu a prodeje CBD?
Je potřeba vždycky mít na paměti, že je to propagace doplňků stravy, který podléhá nějaké legislativě. Takže kdo s tím není… kdo není o tom informován, tak určitě si o tom přečíst. Pokud… myslím si, že by bylo fajn, potom udělat nějaký link, pod tady to video, že by – na tu legislativu, ať to každý ví, co může, co nemůže.
Nicméně je to braný jako reklama doplňků stravy a tam si musíme dávat – i my, vlastně i vy, jako publisheři, si musíte dávat velký pozor, abyste neudělali nějakou chybu.
Takže to velký úskalí, to je právě, že jsme na tenkým ledu, ohledně propagace, musíme si dávat, co může zaznít, co nesmí vůbec zaznít, a jak je vlastně ta reklama formulována.
Proč jste si založili affiliate program, co byla hlavní motivace?
Ta hlavní motivace, pokud pominu to, že mám zkušenost v affiliate marketingu, což je určitě velký plus, tak bylo najít kvalitní software, který by dělal to, co má dělat a bylo by bez chyby. Mít kvalitní základy, to znamená kvalitní software, což jsme našli, díky Jardovi a AffilBoxu.
Dále bych uvedl diverzifikace marketingových kanálů určitě. Tím, že jsme omezeni, tím, že můžeme používat influencery, PR, printy – ať nevyjmenovávám všechno. Nicméně jsme omezeni tím, že nemůžeme používat Google, Insta, Facebook – což na to lidi krásně jako koukaj a dělá nám to nějaký konverze – tak jsme si řekli – co dál?
A ten affiliate marketing je pro nás úplně skvělej. I hlavně kvůli tomu, že pro nás jako pro klienta, tak vlastně platíme, až když se stane nějaká konverze. Což nic mě nenapadá, kde to v jiným marketingovým kanálu jde, takže úplně skvělá věc.
Určitě důležitá, další důležitá motivace je vyšší příjmy. Zvyšuje to povědomí o značce, zvyšuje to důvěryhodnost, a SEO sílu e-shopu.
Staráte se o affiliate program sami, nebo máte affiliate manažera?
Přenechali jsme to člověku, který je profesionál, který ví, zavedl procesy, takže zlatý člověk – Zdeněk Matuška, náš affiliate manažer, na kterého se můžeme vždycky obrátit se vším a on na nás, tak on nám to manažuje.
Množství affiliate programů na CBD a vlastně i samotných e-shopů roste, proč by partneři měli propagovat vaše produkty, v čem jsou jiné?
Odlišujeme se, myslím si, komunikací. Komunikací, jak na veřejnost působíme, snažíme se být transparentní, důvěryhodní – takže nejdeme úplně do všeho. Nechceme se stát… nechceme být spíš jako kvantitativně, ale kvalitativně vidět.
A tím pomáháme vlastně publisherům, že vlastně když jsme vidět na kvalitních, tak když si nás začnou googlit, tak oni mají dobře zaindexovanou stránku, tak přes ně se proklikává docela dost už, ze zkušenosti říkám.
Vyrábíme sami – máme certifikované výrobny, i – nechcu říct produkty, ale suroviny, protože produkty – to neexistuje prostě, certifikovat produkt.
Takže všechno, co tady děláme, tak vlastně máme ve vlastní režii a na vysoký úrovni. A myslím si, že to se potom odráží ve kvalitě těch produktů, takže zase na druhou stranu – ten člověk, když dostane to, co chce, tak se vrátí. Pokud ten člověk se dostal přes publishera, tak se můžou očekávat další konverze, takže je tam… jsou to vracející se vlastně zákazníci.
Dále si myslím, že i ta provize, co tam nabízíme, že je zajímavá pro publishery. Řešíme spoustu individuálních spoluprací, takže pokud někdo má co nabídnout, tak určitě ať se ozve, jsme tomu otevření.
Jakou dáváte provizi vašim affiliate partnerům?
Základní provizi nabízíme 15%.
Co poskytujete affiliate partnerům, aby byli schopni lépe propagovat vaše produkty? (například produkty na recenze, slevové kódy, atp…)
Co mě teďka napadá, tak poskytujeme vlastně cokoliv, co si řeknou…
S čím máme ale velkou zkušenost, tak to jsou produkty k testování. Kdo má recenzní web anebo blog, kde to chce zrecenzovat, otestovat, vyzkoušet si to – tak nabízíme produkty víceméně jakýkoliv, který si řeknou. Máme velkou databázi fotek vlastních, jak imidžových, tak produktových. Většinou si můžou i vzít texty, který si ale potřebujou změnit, aby to nebyl duplicitní obsah.
Slevový kódy nabízíme – určitě se můžeme domluvit na slevových kódech, který jsou unikátní pro nich.
A bannery – klasický bannery, které se používají v jiných mkt. kanálech.
TIP: Jaké si připravit podklady pro affiliate partnery? Podívejte se na náš článek.
Viděl jsem, že využíváte influencer marketing, máte ho v rámci affiliate programu nebo ho řešíte separátně a proč?
Řešili jsme ho separátně, aktuálně teďka jsme přešli na AffilBox PRO, kde to taky umožňuje manažovat. Takže těším se na to, až si to vyzkouším a až to dáme pod jednu střechu, ať to není roztříštěný.
Doplnění informací k influencer marketingu:
Já jenom tady doplním, to jsme řešili vlastně, že určitě když nás posloucháte, tak to víte, že AffilBox má trackovatelné kupóny – že vlastně vy můžete v AffilBoxu vystavit kupón konkrétnímu influencerovi, a aniž by tam vznikl nějaký klik nebo zapsala se cookies do prohlížeče, tak pokud ten kupón je použitý, tak vzniká vlastně ta objednávka tomu partnerovi, tomu influencerovi. Takže skvělý třeba na použití Instagram, You Tube a tak dále.
Jak dlouho trvalo, než jste měli první objednávku přivedenou od affiliate partnera?
Den nebo dva.
Jaké procento vám přináší obrat z affiliate programu vůči celkovému obratu?
Pokud počítám poslední čtvrtletí, poslední tři měsíce, tak tam se pohybujeme kolem 10 % .
Proč je podle tebe váš affiliate program úspěšný?
Tak já si myslím, že – určitě dobrý základy, dobrýho manažera. To je 80% úspěchu.
Dál bych uvedl, že je to zřejmě soubor aktivit, marketingových, a tý komunikace, kterou vlastně děláme. Ono je to hezky vidět, kdy třeba máme nějakou propagaci – plácnu – třeba na printu nebo nějakou velkou slevovou akci u jinýho partnera – nemyslím teďka affiliate, ale úplně něco jinýho. Tak je tam vidět, že vlastně i toto pomáhá tomu, že je víc affiliate konverzí, protože lidé začnou hledat, a když to najdou u nějakého publishera, tak si o tom počtou, zvýší se vlastně konverzní… nebo vlastně důvod, proč nakoupit a aji tímto se vlastně zvedá tady ta úspěšnost z toho affiliate programu.
Takže určitě celej ten soubor tady těch aktivit, co my děláme, aktuálně.