5 způsobů, jak váš provizní program opravdu zaujme
24. 11. 2015
Kateřina Střelcová Kateřina Střelcová
Autor článku

5 způsobů, jak váš provizní program opravdu zaujme

Začínáte s affiliate? Nebo jej potřebujete probudit a rozjet pořádně a lépe?

Podívejte se nejdřív na to, jak vypadá provizní program u vaší konkurence. Pokud chcete, aby byl váš affiliate opravdu TOP a dokázal nadchnout, musíte se odlišit.

Proč děláte to, co děláte

Zaměřte se na to, proč by se k vám měli partneři přidat. Proč jste se rozhodli vytvořit právě tento produkt? V čem je zákazníkům prospěšný – co jim přináší a jak jim pomáhá? Pokud máte jasno a dokážete-li vaši vizi dobře přednést vašim partnerům, perfektně je namotivujete k akci, k důvěře a také k loajalitě. Ztotožní-li se s vaší vizí, získali jste do vašeho týmu ty nejlepší parťáky.

Podívejte se na vaši konkurenci, na to, jak oni představují své provizní programy. Určitě tam zazní mnoho JAK propagovat a CO propagovat. Kolikrát se vám ale stalo, že jste hned na začátku pochopili, PROČ byste měli propagovat zrovna je?

Představte nejdřív partnerům svou vizi a hodnoty vaší firmy, proč děláte to, co děláte – a pak teprve vkládejte do rukou nadšených partnerů ty správně prostředky, kterými vám nejelegantněji poslouží.

Vaše jedinečnost

Nadefinujte si, v čem se lišíte od vaší konkurence – to, čím jste jiní:

  • brand – vaše značka, to, jak a kde jste vidět
  • jedinečnost vašich služeb, uživatelského servisu a podobně
  • myšlenka, nebo přístup, se kterým jste na trh přišli jako úplně první
  • vaše územní působnost

Poskytněte tuto informaci vašim partnerům – ať jí mají přímo na očích a dokáží tak z ní těžit. Neexistuje téměř žádná informace, kterou byste se měli bát sdělit vašim partnerům – čím víc o vás ví, tím lépe vás mohou promovat. Samozřejme, že obchodní tajemství a patenty si můžete nechat pro sebe, ale podělte se s dalšími informacemi, které například běžně na webu neprezentujete. Především ty, které vás odlišují od vaší konkurence. Pokud jsou tu informace, které jsou pro vás na hranici, můžete je sdělit například pouze ústně, nebo telefonicky.

Provize

Výška provize

Odlišit se můžete samozřejmě ve výši provize. Stejně tak se můžete rozhodnout pro odstupňování odměny na základě výkonu partnera. Čím šikovnější partner je, tím vyšší provizi si zaslouží.

Minimální výše výplaty

Kromě samotné výše provize je pro partnery důležitá i minimální výše výplaty – ti začínající jistě ocení, pokud je tato částka nízká. Tato částka určuje výši provize, u které je již možné vystavit fakturu a požádat vás tak o vyplacení peněz. Někteří partneři rádi tuto částku vloží zpět do svého podnikání, případně do reklamy.

Frekvence výplaty

Kromě výše zmíněné minimální výše výplaty je pro některé partnery zcela zásadní i perioda, kdy jste ochotni jim peníze vyplatit. Někdo bude ochoten čekat měsíc, někomu velmi pomůže, bude-li o peníze požádat dvakrát do měsíce, nebo dokonce každý týden. Opět to může pomoci jejich podnikatelskému cashflow.

Další benefity

Klasickou provizi můžete doplnit dalšími motivačními prvky – slevovými kupóny pro návštěvníky blogů, speciální slevou na vaše produkty pouze pro partnery, výrobky zdarma na otestování. Možná jste zaregistrovali i na česko-slovenské scéně několik affiliate programů, které nabízely nejlepším partnerům – dle jejich umístění – nestandardní odměny jako např. adrenalinové zážitky, pobyty v hotelu, večeře, zájezdy a podobně.

Vše se samozřejmě odráží od toho, jaké máte partnery – zda jsou soutěživí, jaké mají zájmy, co by je opravdu nalákalo. Každopádně, půjde-li vše dobře, zvažte například setkání partnerů při společné večeři jako odměnu za opravdu skvělý přínos. Brzy budou vánoce – malá osobní pozornost zajisté potěší i vaše partnery 😉

Komunikace

Přijdete do restaurace, kde je milá obsluha a rychlý servis. Po druhé zkusíte restauraci vedle a ačkoliv je tam jídlo skvělé, obsluha je pomalá a jídlo vám přinesou za velmi dlouhou dobu. Kam půjdete znovu?

Stejně jako vy se můžete najíst kdekoliv dle vaší úvahy, i partneři se mohou svobodně rozhodovat, s kým budou spolupracovat. Je pro ně velmi podstatné, aby vaše reakce na jejich dotazy byla rychlá a jasná. Bude-li milá, máte o bod víc. Rychlost se počítá.

Nezapomínejte na to a vybírejte proto vašeho affiliate manažera (nejste-li jím přímo vy) také podle jeho komunikačních schopností. Ať je pro partnery radost s vámi spolupracovat – rádi vás pak určitě doporučí i dále!

Přejeme vám mnoho nadšených a spokojených partnerů. Přejete-li si cokoliv zkonzultovat, dejte nám vědět, nás to baví, rádi pomůžeme!

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení